Låt mej aldrig glömma!

2009-08-16 15:03:14 Personligt
» Kommentarer(1) «


En av mina absoluta älsklingsförfattare Sophie Kinsella har kommit ut med en ny bok. Jag lånade den på bibblan i veckan och har väl kommit ungefär halvvägs i den nu. Just nu är jag i en sån här punkt då jag inte vill lägga ifrån mej boken. Tyvärr tvingade jag göra det då mina ögon inte längre styrdes av min hjärna. Jag somnade och sov i över en timme. Mira sov i nästan TRE TIMMAR! Hon var nog trött efter gårdagen verkade det som.

Iaf så var det boken jag ville skriva om. Den heter "Mitt nya jag" och handlar om en tjej som är med om en bilolycka och tappar minnet. Hon minns inte alls vad som hänt de senaste tre åren av sitt liv medans de tidigare åren är glasklara. Helt plötsligt vaknar hon upp och är gift med en miljonär, bor i värsta lyxvillan, har sitt dröm jobb och är snyggare än hon någonsin varit (Tack vare ett dussin operationer såklart). Menhon minns inte hur hon hamnade där och vem mannen hon är gift med är.



Efter att ha legat och läst denna bok och sedan somnat mitt i mening så blev det nog lite för mycket för mej när jag vaknade upp av att Mira ropade att hon vaknat. Jag satte mej på sängkanten med Mira i knät. Sedan tog jag mej en riktig titt på min älskade fantastiska vackra dotter. Hennes fina blå ögon, den perfekta lilla uppåt näsan, den lilla munnen som formdes till ett leende när hon tittade på mej. Kinderna så där härligt bulliga och rosiga. Håret som låg svettigt runt pannan och såg så där ovårdat ut som Miras hår ska se ut. Jag satt där med tårarna i ögonen och insåg att det är min dotter. En perfekt blandning mellan mej och maken, något som bara vi två har skapat tillsammans.
Låt mej aldrig få glömma henne. Glömma hur hon ser ut i just detta ögonblick eller hur hennes ord formas när hon pratar. Låt mej aldrig få glömma vilken lycklig familj vi var i morse när vi vaknade och låg och drog oss i sängen alla tre. Hur Mira kastade sig mellan oss och pussade på oss och slogs. Låt mej aldrig glömma blickarna vi gav varandra. Blickarna av kärlek mellan man och hustru, mellan barn, mamma och pappa.

Kommentarer
Postat av: Föräldrabloggar.se

Hej! Idag publiceras veckans Topp 100 och du är en av de 100 bloggarna, grattis!

2009-08-17 @ 02:20:59
URL: http://foraldrabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback