Kaos i vanlig ordning

2009-12-02 12:43:33 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Suck och pust.

Det är alltid lite kaosartat de förmiddagar vi är till öppna förskolan. Dels är det ju självklart full fart när vi är där. Mira springer omkring och är överallt. Idag slog vi dessutom rekord på besökare. Det var barn och föräldrar i varje litet hörn. För att inte tala om leksakerna. Suck.

När vi sedan kommer hem så är Mira trött och hungrig. Jag brukar alltid försöka ha maten färdig och värma i micro, men idag hade jag inte det... därför fick det bli en snabb lösning med snabbmakaroner och korv. Kanske ni andra mammor alltid är duktiga och ger era barn nyttiga och näringsrika måltider. Här hemma hos oss kan det bli lite hur som helst med den saken. Men mat får hon iaf och mätt blir hon... med eller utan grönsaker till varje måltid.

När hon sedan ätit så är det dax att sova och då är det först blöjbyte och av med lite varma kläder sen bums ner i sängen. Nu för tiden är hon så inkörd på våra rutiner att hon själv går fram till sängen och försöker klättra i.

Hela den här scenen har just utspelat sig hemma hos oss. Nu ligger hon och pratar med nallen som hon alltid gör en stund innan hon somnar. Lugnet har sänkt sig och det är bara disken kvar.

Jag hade planerar att gå till bibblan en sväng nu med vagnen. Men jag fick inse mina begränsningar och vänta in maken istället så att jag kan ta bilen dit sen. Förhoppningsvis hinner jag och Mira ut en stund i eftermiddag innan solen går i moln och det blir mörkt. Gå får jag nog göra nog så mycket imorgon när vi ska till Ullared.

Blev så glad av vädret idag. Någon minusgrad och sol. Tom jag som hatar vinter har längtat efter lite kyla och snö nu de sista veckorna.

Nä, disken kallar och sedan ska jag sätta mej och kika i syböcker som jag lånat på bibblan.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi, jodå här är det samma. Lite smått panik att det kommer vara lastat med folk. Hört skräckhistorier om 3 km kö vid lunchtid. Vi kommer också åka så vi är där vid öppning. Hur lång tid tar det för er att åka?

Ja vem vet, kanske vi syns :-D

2009-12-02 @ 13:25:23
URL: http://www.minprinsessaminaprinsar.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback