Nu ska du sova hela natten. Punkt slut!

2009-02-08 11:46:32 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Det var min inställning igår kväll när jag lade Mira. Jag o mamma gjorde en överenskommelse att nu ska jag inte ge med mej i natt och ge Mira någon mat. Jag ska åtminstone försöka få henne att somna om utan att få nåt att tutta på.

Jag lade mej klockan elva och var beredd på ett natt med minimalt med sömn. Klockan två vaknade jag första gången. Inte utav att Mira vaknade utan för att det stod en hund och flåsade över mej. Jag somnade om och vaknade nästa gång kl fyra. Mira hostade och var torr i halsen. Jag gick upp och fyllde en mugg med vatten som jag gav henne medans hon halvsov. Jag tänkte för mej själv att nu var det ju ingen ide att somna om, med tanke på att hon alltid vaknar runt fem tiden. En timme låg jag vaken medans Mira snarkade o sov. På något sätt lyckades jag somna om och drömde då att Mira vaknade kl sju och jag var överlycklig av detta faktum. Jag blir väckt mitt i sömnen av att Mira gnyr. Det är kolmörkt i rummet och jag tänker att kl är säkert strax efter fem. Gissa om jag blev förvånad när jag ser att klockan är halv sju.

Jag gav henne he vällingflaska sen somnade hon om och sov till åtta. Mira sov alltså hela natten av sig självt. Från kl åtta på kvällen till åtta på morgonen.

Min önskan är nu att detta håller i sig varje natt och att det inte var en engångsföreteelse.

Det är verkligen så att Mira blir en helt annan tjej här uppe i dalarna. Hon lär sig alltid nya saker och sover alltid bättre än hemma i stan. Mycket märkligt.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det är nog bättre luft uppe där.Jag har märkt det samma på Erik :)

Vad skönt för er att hon sov hela natten,jag håller tummarna för att du får en sån natt igen.

2009-02-08 @ 19:50:52
Postat av: Jenny*

Å det låter ju underbart! Det är som att hon förstått vad du bestämt och fattat att det inte är någon idé att protestera! Kanske Debora blir likadan när Josef är i Sälen med henne då? När kommer ni hem? Jag måste ju få komma och snusa på Mira när min egen bebis är så långt bort!

2009-02-08 @ 20:16:21
Postat av: Sofia

åååå det låter underbart att få sova en hel natt, så ja håller tummarna för er att det inte bara va en engngsföretelse... Lycka till.. Kram

2009-02-08 @ 20:55:04
URL: http://metrobloggen.se/lovechild
Postat av: Therese

Vi kommer hem på tisdag nästa vecka Jenny. Du är så välkommen så o klämma lite på Mira istället:)

Ja, kanske är det luften. Säg det inte för högt bara så att min man får nys om det. Då måste vi kanske flytta hit igen.

2009-02-08 @ 21:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback