Lugn söndag...

2009-01-25 17:44:37 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Idag har jag o lilla Mirisen tagit det lugnt hela dagen förutom vår långpromenad imorse. Jag behövde gå till apoteket och köpa näsdroppar till Mira, passade på att köpa lite alvedon också i fall febern skulle komma smygandes. Lite varmare har hon allt varit lilla älsklingen idag. Hon har haft 38 som högst när jag har mätt, så ingen jätte hög feber....men ändå så pass att hon är mycket slöare o tröttare än vanligt.

Mira har sovit i stort sett hela dagen idag. 1½ timme på promenaden, 2 timmar efter lunch och nu sover hon igen. Antar att hon behöver sova bort all sjukdom.
Inatt när jag gav henne flaskan kl fem så kräktes hon upp allt igen. Denna gången blev verkligen ALLT blött. Jag var ju dum och satte henne upp så att hon lutade sig över täcket o allt när hon kräktes....vilket resulterade i att hon fick sova brevid mej resten av natten.
Jag hade ju tur som fick henne att somna om iaf efter att vi varit uppe och bytt kläder o allt.

Imorgon är det dax för bvc. Jag hoppas att hon är så pass pigg så att vi kan gå dit. Känner att jag behöver komma dit och prata av mej gällande hostan o mat o allt.
Det har hänt så mycket sedan vi var på bvc senast. Gissar att hon väger över 10 kg nu vår stora tjej.

Brukar försöka göra lite styrkeövningar genom att lyfta Mira, men jag orkar verkligen inte. Jag är sååå svag! Tur att lägenheten ligger en bit ovanför marken så att ingen kan se hur jag håller på o larvar mej på dagarna med mina styrkeövningar. Haha.

Nu ska vi snart åka o hämta maken som kommer hem från sin helg i storstan. Den här helgen har gått ganska fort och förutom nätterna så har det varit helt ok att vara själv med Mira.

Jag mår inge bra just nu.... magen är i uppror och det känns som att jag håller på att bli sjuk jag med. Hoppas INTE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback