Slut på nattsudderi...

2009-01-14 22:53:06 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Det är snart 15 timmar sedan jag skrev mitt förra inlägg. 15 timmar! Vad har jag gjort uppe så länge? Det betyder ju att om jag skulle lägga mej nu o vakna samma tid imorgon så får jag bara sova i 8 timmar. Jag behöver mer än 8 timmar. Jag är ingen vanlig medelsvensson. Jag behöver 10 timmar för att va glad o funka hela dagen.
Nu får det va slut med de här sena kvällarna. Mornarna kan jag ju inte rå för tyvärr.

Idag har jag proppat i Mira mat från det att hon vaknade på morgonen tills hon somnade för kvällen. Mamma brukar säga att hon har en teori om att det oftast beror på maten om man har dåliga nätter med bebisen. Alltså maten på dagen. Det hjälper kanske inte alltid att trycka i de små 2 portioner gröt på kvällen. Det som betyder nåt är den sammanlagda matransonen under dagen. Inatt kommer beviset på den teorin. (Mamma håll tummarna!=))
Tyvärr gnällde Mira till nyss, vilket kan betyda att hon även i natt kommer att sova oroligt. Jag hatar den här perioden!

Ikväll har jag varit o dansat med min dansgrupp "Born to be". Roligt att dansterminen startat igen. Vi ska göra en afrika/orientalisk inspirerad dans denna gången. Skit svårt men skoj.

Nu ska jag gå ut till maken o se om inte filmen han ser på slutar snart. Dax att hoppa i säng tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback