Vasaloppet nästa...

2009-01-26 20:28:30 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Ikväll har Mira lärt sig krypa/åla!
Har väntat så länge på att hon ska lära sig att ta sig framåt men det har inte riktigt gått som hon har velat. Bakåt kan hon komma o runt men inte fram.
Jag skrev ju tidigare ikväll att jag skulle gå och ha lite  kvalitetstid med Mira, vilket jag hade. Vi satt och läste några böcker o sen tänkte jag att för skojs skull träna henne på att krypa. Om man nu kan träna någon till att börja krypa. Hur som helst så lade jag en bok på lagom avstånd så att hon inte nådde den och så höll jag min hand bakom hennes ben så att hon kunde sparka emot med fötterna mot min arm. På så sätt kom hon framåt.
Testade att efter några gånger ta bort min hand och tro det eller ej men flickan kom framåt ändå!
Det var som att hon helt plötsligt bara fattade hur man skulle göra. Nu har hon roat sig en hel timme med att åla omkring på golvet. Kan inte riktigt säga att det är att krypa ännu, för hon har fortfarande magen i golvet.... men ändå!

Viilken tjej!

Känns helt befriande att hon lärt sig åla. Nu kan hon hämta sakerna hon kastar iväg själv. Jag slipper leka bollkalle hela dagarna.

Passande att hon lärde sig detta dagen innan 8 mån också, lätt att komma ihåg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback