Lämna bebisen att dö...

2009-07-20 23:00:35 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Läste på min  kompis Malins blogg att hon varit ute och ätit på ett köpcentra idag. När hon kommer ur bilen som de just parkerat råkar hon få syn på en liten pojke som ligger och sover i bilen jämte. Fönstret var aningens öppet och pojken låg där i lugn och ro och anade inget.

För det första: VEM lämnar sin lilla bebis mitt på en enorm parkering med nedvevat fönster så att vem som helst kan bryta sig in och sno den lilla krabaten.
För det andra: VEM lämnar sin lilla son ensam i en avslagen kokhet bil mitt i sommaren? Han kunde dö. Ja det har hänt!
För det tredje: VEM lämnar sin bebis ensam i bilen överhuvudtaget!??

Jag kan tycka att det är ok att lämna en sovandes bebis i bilen om du enbart ska springa och posta ett brev på en brevlåda 15 meter bort, eller lämna en bok på bibblan (vilket kan ta max 30 sek) MEN att lämna en oskyldig liten varelse ensam i bilen när man går in och shoppar!? Nej tack, där är gränsen nådd för länge sen.

Eller vad tycker du? MItt mamma hjärta tog allt ett extra litet skutt när jag läste inlägget hos min vän.


Kommentarer
Postat av: jasse

Njaä, jag köpte dem så jag förköper mig också..allitd, men hur kan man låte bli?

2009-07-20 @ 23:11:18
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Marlene - Blivande Mamma

Jag blir skit förbannad när jag läser sånt. Att det finns så hjärtlösa människor som ens kan få en sådan tanke. Fy!! Kram

2009-07-21 @ 09:26:28
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback