Morning morning!

2009-07-18 10:35:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Idag fick jag faktiskt lite sovmorgon. Lyckades hålla mina gröna stängda till kl nio iaf. Vaknade iofs flera gånger under morgonen och var upp på mitt nattliga toabesök kl fem. Men förövrigt är jag nöjd med natten.

Pratade med mamma tidigare i morse och hörde då min lilla ängel i bakgrunden, fy vad jag saknar henne nu! Skulle göra vad som helst för att få slippa jobba de här sista två passen! Speciellt med tanke på hur magen reagerade efter gårdagens jobb. Vaknade i natt av att jag hade ont i magen också. Fy jag blir så otroligt orolig att nåt skulle vara fel. Tur att jag har sett det lilla hjärtat slå för bara 2 veckor sedan.

Nu måste jag rusa iväg till jobbet. Har just slängt ihop en äcklig köttbullssallad utan pasta eller ris och som jag inte alls känner mej sugen på. Kommer säkert att sluta med att jag springer iväg och köper två cheeseburgare till lunch istället.

Vi hörs ikväll kära läsare! Hoppas ni alla får en fantastisk lördag!

Kommentarer
Postat av: Jonetta - Mamma till Emilia -07 och Emma -08.

tack! :) japp har är det oxå tätt mellan barnen.

Emilia va 1,5 när vi fick Emma, det har gått super bra. Dom verkligen älskar varandra! jag va faktiskt riktigt nervös över hur det skulle gå, med tanke på att Emilia va så liten, och va så rädd att hon skulle känna sig bortglömd.

Men redan från dag 1 så lät vi henne vara med o hjälpa till med allt, hämta saker till lillasyster, klä av o på strumpor etc..

idag är hon som en liten extra mamma som säger aj! aj! eller torkar snor utan att jag ens bett om hjälp :D och ju mer tiden går o dom båda blir äldre så har dom roligare o roligare med varandra! :)



oj nu blev det visst ett långt inlägg ;)

du frågade om vagn, vi har en Emmaljunga tvillingvagn, för att dom är rejäla, men mest för att jag vill ha barnen vända mot mig!

men det beror väl på vilka önskemål ni har?

har du någon favorit i barnvagns djungeln?



va roligt att du skrev, så kul att prata med andra i samma sits :)



hur långt gravid är du? och hur gammal e din prinsessa?



soliga hälsningar Jonetta

2009-07-18 @ 13:30:20
URL: http://mammajonetta.blogspot.com
Postat av: Linda Olsson

Sv: Haha, ja det vore ju lite trist. ;) Förstår att du saknar din lilla, när kommer hon hem igen? Min "lilla" Kevin ska iväg på semester med mormor en HEL helg i augusti. Jag tycker att det känns lite hemskt eftersom att jag inte har varit ifrån honom så "länge" förut. Hihi" Men det ska nog gå bra, han kommer ju ha jätteroligt! =)

Försök att ta det lite lugnare på jobbet nu i natt... Det är ju inte bra om du får ont. Va jobbar du med förresten?

Kram

2009-07-18 @ 18:40:10
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Oj 4dyng! Det var lite längre än mig, min stora älskling var bara borta 2 och jag hade ju lilla älsklingen hemma. Men usch det kändes iallafall som en evighet haha :D. Så jag förstår att du längtar :)

2009-07-18 @ 19:54:32
URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: sofie*

TACK! Och stort grattis till dig med!



Då får ni syskon tätt=) Alex fyllde 2 i juni så det blir 2 år och 8 månader mellan dem.



Du har fått en jättfin mage!!! Tyckte du med att dne kom mycket snabbare andra gången? Kram

2009-07-18 @ 20:57:48
URL: http://frusofie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback