Frågor och svar

2009-07-21 11:36:39 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Blev utmanad av Jenny:

100 frågor
SENASTE:

1. Dryck: Mineralvatten smak jordgubb/lime
2. Telefonsamtalet: Maken som ringde och talade om att han skulle vara ute och nattsudda ett tag till
3. SMS:Marlene
4. Sång du lyssnade på: Mej själv när jag sjöng för Mira
5. Gången du grät: I helgen när jag saknade Mira.

HAR DU NÅGONSIN:
6. Dejtat någon två gånger: Jag dejtade maken två ggr innan vi blev tillsammans
7. Har någon varit otrogen mot dig: Nej
8. Varit kär?: Ja
9. Förlorat någon speciell person: Ja, min svärmor
10. Varit deprimerad: Ja, lite höstdepprission drabbas jag av ibland
11. Varit så trött att du somnat sittandes: Ja, jag sover jämt, varsom helst och hur som helst

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
12. Rosa
13. Vit
14. Svart

I ÅR HAR DU:
15. Lärt känna en ny vän: Japp. En hög mammakompisar
16. Fått ditt hjärta krossat: Nej
17. Skrattat så att du har börjat gråta: Ja nästan... men jag brukar inte gråta när jag skrattar
18. Träffat någon som förändrat ditt liv: Alla man träffar förändrar ens liv på något sätt
19. Insett vilka som är dina äkta vänner: Sånt känner man ganska fort
20. Fått reda på att någon har pratat om dig: Ja, tyvärr inte så possitivt heller.
21. Kysst en kompis: Nej

BLANDAT:
22. Hur många av dina msn-kompisar har du träffat : Alla
23. Hur många barn vill du ha: Tre vore lagom. Men två först sen får vi se hur det känns.
24. Har du några husdjur: Jag anser att mamma o pappas katt Sötnos är min. Men vi bor särbos.
25. Vill du ändra ditt namn: Nej
26. Vad gjorde du under din förra födelsedag:  Firades av familjen och vänner
27. Vilken tid vaknade du idag: 7.00 en gick upp en halv timme senare
28. Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov!
29. Någonting som du längtar till:  Utlandsresan i augusti och att bebisen ska födas
30. Senaste gången du träffade din pappa: För 10 min sen
31. En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Inget
32. Vad lyssnar du på just nu: Miras klibbiga fötter som går omkring på golvet
33. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Nope
34. Vad gör dig irriterad just nu: Regnet

OM DIG:
36. Vad är ditt namn: Sofia Therese
37. Singel/upptagen: Gift
38. Stjärntecken: Oxe
39. Kille eller tjej: Tjej
40. Grundskola: Ja
41. Gymnasie: Japp estet i mitt hjärta
42. Högskola: Nej...men det kanske kommer?
43. Hårfärg: Ljusblond
44. Långt eller kort: KORT. Halvlångt
45. Längd: 173
46. Vad gillar du gällande dig själv: Att jag klarade av att bära och föda Mira
47. Piercings: Nej
48. Tattoos: Nej
49. Höger eller vänster: Höger

DIN FÖRSTA:
51. Operation: Halsmandlarna
52. Piercing: Ingen
53. Tatueringen: Ingen
54. Bästa vänner: Jag har många goa vänner
55. Sporten du spelade: Fotboll (Gick på en träning sen insåg jag att det inte var min grej)
56. Husdjur: Katt
 57. Vaccination du minns: Minns ingen
58. Konsert: Svenne rubins
59. Förälskelse: Antar att det var nån av klasskompisarna i mellanstadiet... men på den tiden var man ju kär i alla.
60. Alkohol du drack: Smakade en klunk vin av mamma

JUST NU:
61. Äter du: Lagom mycket
62. Dricker du: Mineralvatten, allt annat mår jag illa av.
63. Är du på väg att: Hitta på något att göra idag förutom att sitta här
64. Lyssnar du på: Miras trippande
65. Väntar du på: att håret och sminket ska fixa till sig självt

DIN FRAMTID:
66. Vill du ha barn: Har och vill ha, Ja
67. Vill du gifta dig: Redan gjort, men jag skulle göra uppleva den dagen igen
68. Karriär i åtanke: Karriär vore trevligt

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
69. Läppar eller ögon: Ögonen
70. Kramar eller pussar: Kramar
71. Kortare eller längre: Längre
72. Yngre eller äldre: Äldre
73. Romantisk eller spontan: Både och !
74. Snygg mage eller snygga armar: Haha... måste jag välja ett får det bli armarna
75. Tatueringar eller piercingar: Tatuering !
76. Känslig eller inte: Känslig
77. Ragg eller förhållande: Förhållande
78. Opratig eller pratig: Pratig

HAR DU NÅGONSIN:
79. Kysst en främling: Nä men en främling kysste mej när jag jobbade som servitris
80. Gjort något sjukt spontant: Ja en resa till sthlm
81. Tappat glasögon eller linser: Tappade glasögon i en sjö
82. Haft sex på första dejten: Nej
83. Krossat någons hjärta: Inte medvetet
84. Har någon krossat ditt hjärta: Ja
85. Har du blivit arresterad: Nej aldrig !
86. Dissat någon: Det har hänt
87. Gråtit när någon dött: Ja, jag är en känslig tjej
88. Gillat din tjejkompis (mer än som vän):Nej !

TROR DU PÅ:
89. Dig själv: Ja, men kunde göra det mer
90. Mirakel: Absolut.
91. Kärlek vid första ögonkastet: Kanske
92. Himlen: Ja
93. Tomten: Nej
94. Att kyssas på första dejten: Ja, varför inte om det känns bra
95. Änglar: Absolut

SVARA ÄRLIGT:
97. Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej
98. Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja om jag inte trodde på det skulle jag inte va gift
99. Vad kan du verkligen inte leva utan: Min familj
100. Att posta det här är din 100 sanning: :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback