Är det så här traditioner blir till?

2009-03-31 14:02:03 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Ännu en bra natt. Jag har lärt mej detta:
En bra natt = Tur
Två bra nätter = Otrolig tur
Tre bra nätter = Tradition

Så nu är det bara att vänta och se hur den här natten slutar. Även inatt sov hon till klockan sex innan mat och sen somnade hon om och sov till åtta. Det är ju perfekta tider. Jag skulle bli överlycklig om det visade sig att hon kunde hålla detta nu.




Fick en del respons på mitt förra inlägg angående vår lilla vilding. Skönt att höra att det finns fler som har det likadant och som också får kämpa med "Ajaj" och "Försiktigt".
Idag har jag inte gjort annat än att säga ajaj tror jag. Hon har vart på sitt riktiga bus humör. Varje gång jag säger ajaj så tittar hon på mej och ler. Jag har ju verkligen misslyckts om jag fått det till en rolig grej.




Idag åt Mira sin mat själv. Ja, nästan iaf. Roligt att hon blivit så duktig på det och att hon verkligen förstår hur man ska göra med skeden. Fast jag måste ju erkänna att det slutade med en sked som flög över hela golvet och stänkte ner både mina kläder och allt runtomkring. Och så var det en tallrik som blev tömd upp och ner också. Suck.

Kommentarer
Postat av: cathie

Nej då, du är redan med :D

Kul med traditionen :D

Kram

2009-03-31 @ 15:28:29
URL: http://cathie.se
Postat av: Elin

Åh, tack så mycket! :)

2009-03-31 @ 22:16:47
URL: http://distinguish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback