Miras första två steg!

2009-05-10 18:00:30 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Jag försökte locka Mira med en vattenflaska när hon stod upp idag. Helt plötsligt bestämmer hon sig för att satsa och gå till flaskan. Hon tog ett steg och så fram med den andra foten jämsides. Vet inte om vi ska räkna det som ett eller två steg... men gick det gjorde hon minsann!
Tyvärr har vi inte lyckats få henne att ta några fler steg efter det. Kanske var det lite läskigt så hon bestämt sig för att vänta lite med sina gångframgångar. Jag tror iaf att hon kan ta några fler steg innan sin ettårs dag.

Jag lovade ju att jag skulle skriva en liten önskelista till Miras födelsedag. Har inte hunnit fundera på den så mycket... men jag har några saker iaf som hon skulle behöva. OM det nu är någon som tänkt köpa present. Ni får inte ta detta som att alla som känner oss måste köpa presenter.... det är verkligen inget jag tänker tvinga någon till eller som vi förväntar oss.

Miras önskelista första födelsedagen:
Sandaler ( 12 cm)
Huvtröja med dragkedja
sommar Klänning/Kjol
T-Shirt
Tröja     (Kläderna bör vara i st 80-86. Hon har st 80 nu och kommer nog att ha det några månader till)
Sommar jacka. Tunn vindjacka/tygjacka i st 86

Docka
Barn cd skiva
Lite mer avancerade leksaker.

Ja, det var nog det jag kom på för tillfället. Kläder är alltid tacksamt för det går åt! En riktig liten spillfia har vi. Kladdar alltid ner kläderna.

Nu ska jag gå och sätta mej framför tven. One tree hill visas strax och det var alltför länge sen jag såg på det.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh duktiga tjejen, vilka framsteg våra små gör nu! Du har nog rätt, vi får passa på och vila upp oss innan de springer runt och drar i allt ;) hihi

2009-05-10 @ 19:53:19
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Jenny

Tack för tipsen gumsan,alltid bra med en liten önskelista=) Hoppas ni har en mysig dag på öppnaförskolan ! KramKram på er !

2009-05-11 @ 12:44:09
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: £lli£

Å, första stegen!



Det krävs bara ett endaste litet steg till att förändra hela världen!

Ha en bra kväll! Krams =)

2009-05-11 @ 23:24:45
URL: http://lorez.blogg.se/
Postat av: Carro

Wow va häftigt!! Måste vara en riktig "stoltkänsla" när dom går för första gången! :-)

Men jag kommer nog få vänta länge.. ;-)

Kram

2009-05-12 @ 20:36:31
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback