Oväder!

2009-05-08 17:22:46 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Satt i soffan en stund och slö tittade på tven medans Mira sov då helt plötsligt ser jag en blixt. 2 sekunder senare smäller det till i örat på mej. Den värsta åska jag någonsin hört tror jag. Skit läskigt var det. Jag sprang upp som en yr höna och ryckte i alla sladdar jag kom åt.

Mira fortsatte sova som om inget hänt trots att det kom flera rejäla smällar även efter det.

Vi fick inget besök ihelgen. Stackars Emmelie trillade i trappan och slog i ryggen så illa att hon knappt kunde sitta. Att då sätta sig i en bil i 5 timmar är nog inte så lockande.
Så nu sitter jag och Mira här ensamma i ett dygn. Maken jobbar och ska sova ute i natt, under ett litet vindskydd endast. Så är det att vara scout ledare... jag skulle aldrig överleva!

Tänkte ta mej till affären och handla nåt gott men jag är för trött plus att jag inte vill släpa ut Mira i ovädret. Så jag får försöka hitta nåt i frysen och roa mej med tv tablån och en bok. Tur att jag har vänner som kan göra mej sällskap på msn. :)

Hoppas ni alla får en mysig helg! Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack gumman! Vi får hjälpas åt att peppa dom sista kilona, fem för dig och 8 för mig :) Det här ska vi klara innan beach 09 kommer eller hur ;)



Hoppas ni har en jätte fin fredagkväll trots att gubben är ute o scoutar :) Många kramar Jenny

2009-05-08 @ 21:40:58
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: June

Hej. Vilken härlig header du har! Så fina ögon.

2009-05-09 @ 23:42:25
URL: http://mammajune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback