På bristningsgränsen

2009-11-16 08:20:39 Graviditeterna
» Kommentarer(3) «


Under förra graviditeten fick jag en del bristningar på sidan av magen. Dagen innan förlossningen fick jag även några svaga men dock irriterande streck under naveln.

Denna gången har jag inte fått några fler bristningar.... ännu. Börjar se att de bristningar jag har sedan Mira blivit lite mörkare igen och jag börjar bli orolig att det ska spricka upp ännu mera. Tyvärr minns jag inte när jag fick mina bristningar förra gången.

Det som oroar mej nu är att magen redan är så utspännd. När jag står i bra ljus så ser man att hela magen är helt blå av alla ytliga blodådror.

Min fråga till er gravida, fd gravida är. När fick ni era bristningar? Blev det fler andra graviditeten och hur sent kom de då?
Jag vet att det kan vara jätte olika från peson till person... men det är ändå intressant att höra.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har inte fått några bristningar under någon av mina graviditeter, men det är nog väldigt olika när de kan tänkas dyka upp. Har hört de som fått bara några dagar innan förlossningen startar så det känns tyvärr inte som man går säker förrän bebisen tittat ut! ;-)

2009-11-16 @ 08:26:21
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Annah

Ungefär lika som första gången. Börjar försvinna nu igen.

2009-11-18 @ 11:16:58
URL: http://elsklingen.se
Postat av: Nina

Det finns en kräm som gör att huden tål sträckningen bättre, vet inte vad den heter. Men den ska finnas att köpa på harmoniq, kan vara värt! Har en bekant som klarade sig undan bristningar pga den :)

2009-11-19 @ 23:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback