100 dagar kvar

2009-10-07 17:36:33 Graviditeterna
» Kommentarer(0) «


Imorgon är det ett tvåsiffrigt tal kvar tills bebis beräknas födas. Jag minns när jag väntade Mira, då tyckte jag att det var ett stort steg att komma till dessa 99 dagar kvar tills bf.
Den här gången tänker jag mest bara "Hjälp, va fort det går". Att det bara är 99 dagar kvar betyder att det inte är så mycket mer än 3 månader kvar. Vilket i sin tur betyder att bebis kommer snart! Tre månader går ju så fort. En av de tre månaderna är december och det vet vi ju alla hur fort december alltid går. Fullt upp med julstök och shopping av julklappar och allt vad advent och julen för med sig. 

Det är både med glädje och med skräck jag tänker på att det inte är så lång tid tills jag blir tvåbarsmamma. Jag
längtar så efter det lilla knytet i magen... samtidigt som jag inser hur mycket lugnare och smidigare vi har det just nu.

På nåt vis föreställer jag mej nog det värsta att få en till bebis. Jag tror att det kommer att bli en tuff första tid. Lite sömn och mycket jobb. Jag om nån kommer att bli glad om det visar sig bli lättare än jag tror... men till motsatsen är bevisad tänker jag fortsätta tro att det kommer att bli den jobbigaste perioden i mitt liv.
Negativt kanske ni tycker... en försvarsmekanism tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback