Att sitta still med myror i brallan är en konst inte många behärskar

2009-10-08 15:55:02 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Idag måste jag få skryta lite över min duktiga tjej.

Vi lämnade hemmet klockan 9.15 imorse för att bege oss till banken. Gick föresten bra på banken och vi fick ett lånelöfte vi är nöjda med. Efter bankbesöket mötte jag o Mira upp en tjej jag haft kontakt med ett tag här på internet. Blev en trevlig fika på waynes.
Efter fikat gick vi en svängt till Polarn och pyret där Mira somnade sött i vagnen. När hon väl somnat såg jag ingen större mening med att genast gå hem eftersom jag vet att hon alltid vaknar när vi svänger in genom grinden här utanför huset. Konstigt att hon kan känna på sig i sömnen när vi är hemma.
Det fick bli en tur in på några av mina favorit affärer. Inte så ofta jag går i affärer längre när jag har Mira med mej. Hon är inte direkt lika nöjd med det som hon var när hon var bebis.
När jag sedan var påväg hem kom jag på att jag kunde ta sällskap med maken, olyckligtvis fick han lov att jobba över lite. Tur för mej var ju att jag i samma veva stötte ihop med Malin som var ute och shoppade present. Det slutade med att vi gick och åt en varsin tacotallrik för 35 kr var (bra pris va!?) medans jag väntade in maken.
När maten var slut och Mira började visa spring i benen var maken forfarande inte klar och vi fck vackert promenera hem själva iaf.

Det jag vill komma fram till är att Mira suttit i vagn och på stol sedan klockan nio imorse till efter kloockan 15 eftermiddag. Inte många gånger har hon gnällt över att det varit tråkigt. Helt otroligt duktigt enligt mej.



Kommentarer
Postat av: cathie

Ja det är en väldigt lång tid :) Och snart är det ett år sedan vi flyttade ihop :)



Måste vara skönt att kunna gå runt hela dagen utan att behöva tänka på att få lillan å hålla humöret uppe :)

2009-10-08 @ 17:06:14
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback