Erbjuden jobb

2009-10-03 12:11:37 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Jag har ju glömt att berätta att jag blev erbjuden jobb igår när jag var ute vid lekparken med Mira.

Träffade på en dagmamma som var där med sina tre barn och lekte. Jag började prata med henne och frågade lite om hur barnomsorgen här i stan ser ut och ur många dagbarnsvårdare det finns här i närheten osv.
När vi pratat en stund så frågar hon mej helt plötsligt " Du vill inte jobba som dagmamma då? Det finns en ledig plats och du kan få börja när du vill"

Jag gjorde en liten snabb överslagsräkning i huvudet. Mira 1 ½år, bebis i magen som snart föds, bor i en tvåa... ja längre behövde jag inte tänka förrän mitt svar kom ganska spontant. "Nej tack"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback