Mina första mössor

2009-10-27 13:38:29 Syhörnan
» Kommentarer(4) «


Idag har jag haft syhörna här hemma.
I lördags när jag var på stan köpte jag tyg, och idag har bitarna fått förvandlats till mössor. 4 st har jag gjort än så länge. Hur kul som helst!
Det var lite svårt med storlek så jag har fått chansa lite. Tror att jag till sist fick till en som passade riktigt bra iaf.


Den röda är det en jätte fin kant på, men den syns tyvärr inte på kortet.
De två som är uppvikta kan man också fälla ner om man vill ha de mer som hängande tuppluvor/tomteluvor.


Funderar lite på varför jag inte sytt mössor innan. Det är ju både kul och enkelt. Snabbt går det också, vilket är perfekt för mitt dåliga tålamod. Hihi.


Nu ligger Mira och sover, så jag ska passa på att städa lite här på golvet.

Vilken mössa gillar du mest?


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad söta! Tänk om man kanske skulle våga sig på att försöka sy nån mössa själv också. Har inte heller bästa tålamodet, så det behöver vara nåt som är ganska enkelt och går snabbt. ;-)



Jag tycker alla tre mössorna är jättefina. Favoriten... hmmm... den vita med kronan på tror jag!



kram!

2009-10-27 @ 14:44:56
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Vilka fina mössor! Det kanske man skulle ge sig på... har sytt kläder till Noel innan men aldrig vågat mig på mössor. Varför vet jag inte, alla säger ju att det är så enkelt :) Tycker den vita med två tofsar och kronan på är finast, fast alla är fina.

2009-10-27 @ 22:56:39
URL: http://lottiess.blogspot.com
Postat av: Helen

Alla mössorna var jättefina! En vit med två tofsar och en blå krona hade jag utan tvekan köpt om du sytt och sålt :)

2009-10-28 @ 19:28:33
Postat av: Therese

Helen: Jag har vitt tyg kvar och även blått. Kan göra en mössa åt dej om du vill. Du får lägga ett bud:) Jag behöver veta vilken storlek du vill ha i så fall. Maila mej om du vill.

2009-10-28 @ 20:46:28
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback