I ur och skur

2009-09-24 16:34:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «







Idag var jag en duktig mamma. Mira var helt galen här hemma. Hon klängde och hängde och bet allt hon kom åt. Jag kom fram till att hon behövde få springa av sig lite. Jag tittar ut och inser att det slutat regna. Perfekt! Jag sätter på kläder, stövlar, galonisar, jacka och mössa. Svettig som en gris får jag till sist på mej själv kläder också.

Vi hoppar ner för trappan och går ett steg utanför dörren, just då öppnar himlen sig och det börjat ösregna. Då står jag där i valet o kvalet om jag ska gå in igen och böka av en hysterisk Mira alla kläder eller om vi ska va ute iaf och bli plaskvåta. Jag väljer alternativ två. Lite tur har vi ändå och det slutar regna efter några minuter. Skönt!

Som ni ser på bilderna så var ju Mira glad över att få komma ut en sväng iaf. Hon såg heller inga problem i att gunga på en plaskblöt gunga eller åka i en rutshkana med vattenpölar längst ner. Just då blundade jag också för problemen och lät henne leka. Hon var iaf nöjd för en stund.

Vill också passa på att berätta att Mira ramlat ner från sängen idag (som jag skrev om innan) hon har även ramlat ner från soffan och ner från en köksstol. Halkade från trappan på sin rutshkana gjorde hon också men det blev inte så farligt. De andra tre gångerna var däremot inte så roliga. Konstigt att man kan stå 2 dm ifrån, titta henne i ögonen och ändå inte hinna fram innan olyckan skett. Nu hoppas jag iaf att den här dagen är över snart så att vi får lägga oss, sova och sedan börja om från början imorgon igen.

Kommentarer
Postat av: mormor

Tyvärr verkar det som att oturen även nått Miras mormor.Jag har nämligen pajat bilen idag. Själv mår jag bra, bara lite skakig än. Blev påkörd av en som jag inte såg, när jag skulle ut på vägen.

2009-09-24 @ 19:22:17
Postat av: Olivers mamma Emilie

Om du lägger in texten för bakgrunden på i alla olika kodmallar (du kan ju byta från front page uppe i högra hörnet till entry page och så vidare) på samma ställa i alla dom olika så hamnar bakgrunden på alla sidor :D

2009-10-26 @ 08:38:29
URL: http://emiliefredrikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback