Det är lite mycket nu...

2010-04-30 13:56:01 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Nu sover barnen och det är som vanligt hundra saker som ska hinnas med. Jag känner mej så virrig nu för tiden. Glömmer saker och är inte alls så effektiv som jag önskade att jag kunde vara.

Idag glömde jag till exempel att gå till bvc med Theo. Jätte pinsamt var de när barnsköterskan ringde och talade om att hon satt och väntade på oss.

Deklarationen har hängt över mej som ett tungt moln sedan den kom. Nu har jag bara två dagar på mej att göra den. Lite jobbigt känns det att maken gick på sitt helgpass nu idag och kommer att jobba lååånga dagar resten av helgen. Det är inte alltid så roligt att vara ensam hemma med barnen under tolvtimmarspass. Deklarationen får jag göra ikväll när barnen har lagt sig. Jag prioriterade tvätt och disk nu när de sov lunch.

En annan sak som också hänger över mej är barnvälsignelsen. Vi har bestämt datum nu så nu gäller det bara att lokalen vi vill ha är ledig. När den är bokad och bestämd är det dax för inbjudningskort, val av kläder, val av sånger, planera fika, baka... ja ni fattar, massor att göra med andra ord.

I maj fyller också jag år (Redan nästa vecka tom) och så fyller Mira 2 i slutet av månaden. Mycket att planera till. Roligt men tidskrävande.

Jag vill bara lägga mej ner och sova... men det hinner jag inte. Istället ska jag sätta mej ner och skriva en önskelista. Så får det blir. Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: stine

du är inte ensam haha deklarationen hade ja helt glömt bort, och jag har också miljoner saker jag ska göra, men minns inte vad, fast nåt var det haha

stackars oss ;)

2010-04-30 @ 14:10:14
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Sara - tävlar ut barnvaror på bloggen!

låter som det är fullt upp! hoppas du finner lite lugn och ro i allt som finns att göra.

2010-04-30 @ 15:29:43
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Mariam

Ja, verkligen fullt upp. Kämpa på!! Det är ofta mycket planeirng inför roliga saker men när de sen upplevs är det värt allt slit. :)



Vi har inte heller hunnit deklarera men tanken är att göra det ikväll (som alltid). Imorgon blir det jag som lämnar Daniel själv med barnen, så det är han som vet hur du känner dig. Trodde förresten Micke hade fått nytt jobb.

2010-04-30 @ 17:19:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback