Jag fortsätter bygga solbränna

2010-04-14 17:24:46 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


 

Jag har just upptäckt den mycket mycket negativa sidan med egen sandlåda. Det är sand ÖVERALLT! Jag skulle just hänga upp en tvätt och när jag tar upp ett plagg för att hänga det så får jag en sandlåda vid fötterna. Trots att det var nytvättat så satt alltså sanden kvar. Det är sand på golven ÖVERALLT, det är sand i sängarna, det är sand på kroppen. Suck!
Kul har hon iaf så det får nog vara värt det ändå.

Ni skulle ha sett minen på Mira idag när vännerna kom över igen. Hon hade just tröttnat på att sitta själv i sandlådan då tjejerna dök upp. Tacksamt kunde jag sitta kvar med min kaffekopp och Amelia i solen. Jag har nog lyckats få lite rosiga kinder idag. Jag som är så blek behövde det!

Vilken bra träning det är för Mira med alla vänner som kommer och tar hennes leksaker. Ibland gråter hon en skvätt om de tagit nåt som hon vill ha men oftast går det bra. Idag när en av tjejerna lånade hennes bobycar blev det gallskrik... tills jag lyckades tala henne till rätta och de alla kunde samsas om bilen. Vilken medlare man lyckats bli:)



Titta vilken fin liten grupp jag planterat. Nu gäller det bara att försöka hålla dem levande också.


Sööööt!

Ikväll är jag ensam hemma igen då maken jobbar. Håll tummarna att jag får barnen i säng när de ska.

Kommentarer
Postat av: Sara

ja det blir verkligen sand överallt!! likadant här!

2010-04-15 @ 12:51:54
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback