Miras nya vän - sandlådan

2010-04-10 10:42:58 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «








Igår fick Mira inviga sin nya sandlåda. På de här bilderna är den inte riktigt färdig ännu. Det saknas fortfarande kanter att sitta på och så är det aningens för mycket sand i den:)
Jag har en mycket duktig make som lyckades spika ihop den här fina sandlådan. Jag är impad!





Förövrigt hade vi en mycket mysig dag igår. Våra goa vänner och föredetta grannar var förbi på besök. Det blev en mycket trevlig eftermiddag.

Kvällen däremot blev inte lika mysig. Vi hade laddat upp med god mat och hyrfilm lagom tills barnen skulle sova. Tyvärr vägrade Mira sova och efter 3 timmar blev det äntligen tyst inne på hennes rum. Med andra ord fick vi dela med oss av vår mat och filmen blev det inte så mycket fokus på.

Med tanke på hennes sena läggning igår trodde vi på sovmorgon idag. Klockan fyra i natt vakande jag av en gråtandes Mira. Hon somnade om efter en stund och sov en timme till, sedan gick hon upp för dagen. Så med 7 timmars sömn i bagaget kan ni ju gissa hur glad och trevlig Mira är idag. Jag hoppas att vi kommer på någon aktivitet till eftermiddagen för att bara sitta hemma och inget göra kommer inte att vara bra för våra humör. (Jag och maken har bara sovit 4-5 timmar inatt.)

Nu är resten av familjen ute en sväng på gården och jag fick lyxa till det och sitta kvar här en stund. Behövde det känner jag.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Alvin vaknade också kl 4 inatt och ville ha morgon! Tjatade om välling och ville inte sova, sen skrek han i en timme innan Andreas fick ta över. Vi som hade bytt så jag skulle få sova men Edvin sov bättre än Alvin denna natt. Typiskt! Hoppas ni får en bra dag!

2010-04-10 @ 11:06:26
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Mariam

Sandlådan ser toppen ut. Vi vill dock komma förbi och testa den, innan Micke fårgodkänt. ;)



Fy fasiken för sådana nätter och kvällar. Vi hade något liknande med Noah för några veckor sedan och det tar dagar att få tillbaka rutinerna igen. :( Lycka till och se till att komma i säng tidigt.

Kram.

2010-04-10 @ 11:51:00
URL: http://[email protected]
Postat av: Sara

Hon ser ut att trivas i sandlådan =)

2010-04-10 @ 13:28:44
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Linda

åh vad mysigt. Det ska vi också ta och bygga snart tänkte vi ;.)

2010-04-11 @ 14:49:37
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback