Ny dag, nya möjligheter!

2010-04-19 09:35:19 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Idag skiner solen och det är härligt! Jag blev helt lycklig när jag slog upp ögonen klockan sju och solen sken in i sovrummet.

mira kom upp klockan två i natt och var hur pigg som helst. Både maken och jag tittade på varandra med chockade miner när det visade sig att hon accepterade att lägga sig i sängen och somna om direkt med hjälp av en vällingflaska.

Tyvärr väcktes theo av henne och har därför sovit oroligt inatt. Bara ett mål vid fem dock.

Idag ska vi åka och hämta en studsmatta som maken fått av en arbetskamrat. Mira kommer att bli överlycklig. Enda sedan hon var över till grannen och hoppade på deras matta så har hon gått omkring och "oppat". "Oppa, oppa" skriker hon då.

Jag har blivit lovad att få åka iväg 2 timmar och bara gå omkring på stan för mej själv idag. Jag behöver det efter att ha varit med barnen hela helgen. Ikväll ska jag gå till gymmet på afrikanskdans. Ska bli spännande att se vad det är för nåt.

Nu är det dax för en kaffekopp och sedan utelek. Hej så länge!


Stora killen håller flaskan själv


Kommentarer
Postat av: Anna - Väntan på nummer 2 :)

Hoppas det går någorlunda smärtfritt när vi ska sluta med dom för jag vill att hon ska sova utan välling på nätterna innan Liten kommer.



felicia följer sin egen kurva som dom på BVC säger. Hon har alltid varit "liten" & därav har jag inte vela sluta med vällingen men nu vil jag sova på nätterna..

2010-04-19 @ 10:22:18
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Skönt att få komma iväg. Det är alltid viktigt att få den tiden med bara säg själv (eller i alla fall utan barnen). Man blir en bättre mamma.



Ska du sluta amma eller dricker Theo lite vatten?

2010-04-19 @ 11:13:54
URL: http://[email protected]
Postat av: Carro

Åh va härligt för dig!! Ä riktigt impad över attdu varit själv med båda barnen så länge i helgen :-) Och att du har dom hemma på heltid..

Jag är helt slut efter förra veckan då Vendela var hemma.



Dricker Theo ersättning? Hur ofta ger ni det isåntfall?

Kram

2010-04-19 @ 11:57:33
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: hanna b

sv: Haha, ja, jag ger upp, hallonbladste gav absolut ingenting förutom illamående. Jag försöker tänka på annat nu, typ balkongmöbler. ;) Jag hoppas också vi får ses snart! :)

2010-04-19 @ 12:56:07
URL: http://hannabjorkstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback