Solnedgång anropas!

2010-04-12 19:56:52 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jag hatar att det är ljust på kvällarna! För min egen del är det helt underbart. Man kan sitta ute länge och njuta av att sommaren är på ingång. MEN... för barnens del är det värdelöst. Jag är hundra säker på att anledningen till att Mira vägrar lägga sig på kvällarna är pga av ljuset. Vem vill egentligen gå och lägga sig när solen skiner för fullt och man känner sig hur pigg som helst? Inte jag. Inte hon.

Även ikväll fick lägga henne i vagnen och då somnade hon direkt. Lägger jag henne i sängen börjar hon störtgråta och rusar upp på en gång. Det är nu man skulle velat ha spjälsängen kvar.

Jag hoppas att jag får i säng Theo om en liten stund. Tyvärr ligger även han här brevid mej och sprattlar som aldrig förr. Antar att han också blir pigg av ljuset.
Jag bara vägrar att dra ner alla rullgardiner och låtsas att det är mörkt ute redan klockan sex. Jag får helt enkelt ge dem lite tid... men det suger.

Jaha... nu är det någon som börjar låta där nere igen. Jag som trodde hon sov. Verkar bli en rolig kväll det här. Blä!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas inte kvällen blir allt för jobbig och att barnen somnar snart. Vi måste ha jätte mörkt i barnes sovrum annars somnar dom inte. Edvin går verkligen inte att lura så i vårt sovrum hänger vi ibland upp vårt överkast så det blir extra mörkt.. Ser inte direkt snyggt ut :-) Haha..KRam!

2010-04-12 @ 20:39:07
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Så drygt åt er, vi hade det problemet med Lilly förra året men sen vi skaffade mörkläggnings rullgardin så är det inga problem för det blir verkligen mörkt i hennes rum när man drar ner den. Mycket bättre effekt än med vanliga persienner. Ett tips, de finn på jysk för en hyfsat bra peng. Kram

2010-04-12 @ 20:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback