Rea miss och tjockis problem

2010-12-25 18:52:25 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


Jag kommer att missa mellandagsrean i år med. Det stör mej! Förra året var jag för fet för att ta mej ut och i år är jag fast i buschen. Jag får plocka fram springskorna och plånboken tills det att jag är tillbaka i stan och de sänker till halva reapriset istället... den shoppingen är ju ännu roligare än mellandagsrean som startar imorgon.

Förutom det negativa med att missa rean så har vi haft en toppen jul här i "skogarna". Jag skriver skogarna bara för att jag vet att det retar folk som bor här. Många vill nämligen inte kännas vid att det är ett litet lantisställe;) Jag älskar jul hemma hos mamma och pappa och gårdagen blev precis så mysig som jag hoppades att den skulle bli. God mat, trevligt sällskap och fantastiska julklappar. Tack alla!

Att Maken vann bordshockeyturneringen gjorde kvällen om möjligt ännu bättre. Hihi. (Ganska internt jag vet)

Idag har vi myst och ätit mer god mat och godis. Jag har ångest över min växande mage som för blotta ögat ser att att vara gravid i femte månaden. Va skönt att veta att det blir ett nytt år snart med möjligheter till nya tag. Intressant ändå att se på vågen hur den skenar iväg så snart jag bara tänker på något onyttigt. Ungdomensdagar när man kunde äta vad som helst är för länge sedan förbi och jag lär acceptera att efter två graviditeter svarar inte kroppen på samma sätt som innan.

Jaja, nog babblat om allt o inget. Hoppas ni haft en toppen jul och att resten av året blir precis lika bra.

Kommentarer
Postat av: Mariam

Min syster Lena som är sju år kramade mig härom dagen och då höll hon mig över magen. Sen lutade hon huvudet bakåt tittade på mig och helt allvarligt från hjärtat sa hon: Ska du ha en bebis till! Snacka om att ta ner än till jorden. :(

2010-12-26 @ 09:55:47
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Mariam

Hej igen...

Lena sa ovan kommentar förra veckan så min viktnedgång har helt försvunnit. Var inte imponerad. Jag har inte hunnit träna knappt alls sedan jag började jobba. :( Det blir att ta tag i det igen när vi är inflyttade i huset.

2010-12-26 @ 18:55:11
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Marlene, mamma till Lilly & John

God fortsättning! Vi har haft de kanon bra i jul. Idag jobbar gubben men sen är han ledig hela veckan. Hur gött som helst. Vi myser o åker pulka hemma. Lite roligt med snö är det allt.. Kram

2010-12-27 @ 13:36:58
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: sara - mamma till wilda

Jag väntar inte på det nya året. Jag startade igår

2010-12-27 @ 17:42:17
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Tova

Låter som ni haft en härlig jul :) och du har rätt, det är lika bra att vänta med att kolla in mellandagarean - de sänker ju priserna såå mycket mer sen ;)

(du är förresten inte ensam om att känna dig lite "uppsvullen" efter julmaten, hihi, min mage ser också 4:e månaden-gravid ut ibland :P så har det iofs alltid varit, fast jag fortfarande är hyfsat "ung" hihi)

2010-12-28 @ 09:21:30
URL: http://Trasslet.se
Postat av: Daniel

Njut av de nära

Det kommer flera rea tillfällen. och den lär ju pågå ett tag!

2010-12-28 @ 11:39:59
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback