stackars liten förkyld bebis

2010-02-01 19:16:12 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


theo blir bara sämre o sämre stackarn. Nu har han börjat hosta lite också. Täppt i näsan är han också. Men.. Det jobbigaste just nu är ändå att han inte blir bättre i magen trots dropparna. Jag avskyr att se honom kämpa och ha ont. Som tur är skriker han inte hela kvällarna nätterna, men även skriken har blivit fler än innan. Imorgon ska vi till bvc. Jag hoppas att sköterskan kan ha nåt bra tips. Kanske är det värt att testa semper dropparna också? Ett annat alternativ är att testa ersattsoing på kvällarna för att se om det är pga för lite mat som han får ont i magen. Detta med bebisar och skrik är verkligen ett mysterium. Känns som att man kan gissa i all evighet. Han kommer ju aldrig att kunna tala om oss vad felet är tyvärr. Jag hoppas bli lite klokare imorgon iaf. Ni kanske har något mer tips? Jag är ganska desperat vid det här laget. Att inte få sova på nätterna gör mej galen. Natten till idag var jag o theo vakna mellan 2 och 5. Det är ju inte humant! Till sist somnade han på mage då det är enda sättet han vill ligga på när han har ont. Jag hatar att ha honom så när jag vet att det rekommenderas att aldrig låta en bebis sova på mage. Vad gör man? Jag bara hoppas att theo får må bra snart. Min älskade lilla pojke.

Kommentarer
Postat av: sandra

Åh stackars liten hoppas han blir piggare! Hoppas du får några bättre nätter nu. Har tyvärr inga tips jag heller eftersom Alvin aldrig hade ont i magen men vi kör vidare med minifom till Edvin..

Kanske kan vara mjölkallergi?

2010-02-01 @ 19:29:03
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vår lille son hade också problem med sin mage när han var liten. Jag fick sluta äta stekt mat och ketchup. Efter två månader började jag med ersättning, Bifidus (finns på apoteket). Några magdroppar har aldrig hjälpt. Tror inte att det är mjölkallergi för då hade han haft ont hela tiden. Vid 6 mån gick jag till vc och fick en annan receptbelagd ersättning och sen testa jag lite smått med smakportioner och sen har det gått bra.



Men börja med att testa att utesluta mjölkprodukter, ketchup och dra ner på stekt mat och se ifall det blir någon förändring.

2010-02-02 @ 09:06:26
Postat av: sara&sigge

Jag vet precis hur det är.. det är helt fruktansvärt. Jag kände mig usel som inte kunde hjälpa Sigge. Semperdropparna kanske hjälpt något, men minifom gjorde inte det. Det enda som hjälpte var att vänta ut tiden. Dela på dom tuffa nätterna. Du måste också få sova. Ta varannan natt, det räddade mig. I och försig ammade inte jag, men du kanske kan pumpa ur?

Det kanske inte hjälper plutten, men en pigg mamma orkar mer.

Det finns speciella flaskor som tar bort luft, dr.browns. Säljs på babyproffsen tror jag.



Sänk alla krav, sov när han sover på dagen. Laga makaroner och korv. Strunta i damråttorna och ta det lugnt.

Jag var jättenere under den tiden Sigge var så ledsen. Och min jobbarkompis hade haft det likadant med sin flicka. Hon sa, Sara, det känns jobbigt nu, men jag lovar dig, det blir bättre.

Och prata. Prata prata prata. Hitta dom som har haft det likadant. Jag tyckte att det var skitjobbigt att höra om alla bebisar som sov så gott och som aldrig skrek. Mitt hjärta blev lite mindre tungt när jag hörde att andra barn också var ledsna på stan.



Man får känna att det är hopplöst och superjobbigt. Det är viktigt att man vågar uttrycka det så man inte gömmer det i sig själv. Jag önskar att jag hade pratat med någon på bvc, inte hållt skenet uppe. Tillslut brast det och jag grät. Jag hittade min hjälp i Anna och Louise, som också hade det tufft i början.



Många varma kramar! Sara

2010-02-02 @ 10:58:23
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja visst är det jobbigt när man inte får sova ordentligt om nätterna. :-( Erik är också förkyld stackarn. Usch, små bebisar borde inte få drabbas av förkylningar.



Här kör vi förresten med Sempers magdroppar. Tror att de hjälper lite grann (ja, inte mot förkylningen då utan mot ont i magen s).



kram!

2010-02-02 @ 17:10:17
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja visst är det jobbigt när man inte får sova ordentligt om nätterna. :-( Erik är också förkyld stackarn. Usch, små bebisar borde inte få drabbas av förkylningar.



Här kör vi förresten med Sempers magdroppar. Tror att de hjälper lite grann (ja, inte mot förkylningen då utan mot ont i magen s).



kram!

2010-02-02 @ 17:11:59
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Anonym

MAMs ultravent nappflaskor ska också "ta bort luft". Den använde vi. Finns att köpa i varje mataffär.

2010-02-02 @ 18:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback