Är det torsdag idag?

2010-01-07 10:08:27 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Inatt blev en ganska bra natt. Vi lade oss vid elva tiden och det gjorde även lillebror. Sedan vaknade Mira och var ledsen klockan två, vilket också gjorde att lillebror blev väckt. Välling till storatjejen, amma och blöjbyte. Fick sedan sova ganska bra fram till klockan fem då liten ville ha mat igen (Plus ytterligare en bajsblöja). Sedan sov han till klockan åtta då storasyster hade tröttnat på att vänta på att vi skulle vakna. Dunk, dunk, klapp, klapp... upp o hoppa.

Jag vet inte vad jag föredrar riktigt... att få lite sovmorgon men vara vaken flera gånger under natten eller att som maken sova hela natten (oftast) men sedan gå upp vid sex tiden. Tyvärr tror jag att jag skulle vakna även om jag inte hade ansvaret att gå upp. Det gör jag iaf nu när Mira vaknar även om det är Makens uppgift att trösta henne. (Vi har delat upp det så just nu. Jag tar lillebror och Maken tar Mira).

Just nu är jag ensam hemma med de båda busarna. Maken är nere på stan och besöker arbetsförmedlingen. Måste säga att jag tycker att det är ganska skönt att vi är två att hjälpas åt här hemma. Är lite nervös inför den dagen då han får ett jobb igen och är borta från oss stora delar av dagen. Självklart kommer jag att fixa det också... men ju större lillebror blir desto mer krävande kommer han att bli också. Då kommer jag nog verkligen att önska att jag kunde dela på mej!

Nu ska jag sätta mej och leka lite med Mira. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Du kommer fixa det galant att vara hemma med dem båda, men jag minns - var också toknervös! kram

2010-01-07 @ 12:04:33
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Linda

klart du kommer fixa det men jag förstår dina tankar just nu. Mira ska inte gå på förskola alls sen eller?

ja jag provade GI ett tag men det funkade inte för mig då jag inte klarar att utesluta vissa saker helt. Jag måste få äta vad jag vill bara begränsa intaget och att jag ahr koll. Men Viktväktarna har ju gjort om sitt program så det likanr mer GI nu.

Kram

2010-01-07 @ 18:53:39
URL: http://familyspace.blogg.se/
Postat av: sandra

Nu är vi också hemma igen! Vad skönt det är att vara hemma istället för på BB, saknar bara storebror som kommer hem imorgon! Hoppas allt är bra med er. Kram

2010-01-07 @ 19:12:07
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback