Att räcka till...

2010-01-06 19:29:13 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


Att räcka till för två små barn kan ibland kännas omöjligt. Kan redan efter bara 4 dagar känna att jag skulle vilja dela på mej själv till två en stund om dagen.
Att hinna med att ge båda barnen det dom behöver plus lite extra kvalitetstid känns som en ganska svår uppgift. Speciellt då man själv är så trött att man bara vill lägga sig på soffan och stirra upp i taket.

Idag har jag iaf lekt lite extra med Mira och kladdat med fingerfärger o så har jag även haft lite tid till att sitta med lillebror och bara gosa o studera hans fina ansikte. Jag känner mej bortskämd som får så mycket kärlek från två underbara barn. Hoppas dom känner sig lika älskade.






(Inte snällt att bli fotograferad med en bebis som ser ut att vart på solsemester
i 2 veckor när jag själv är vintergenomskinlig med dåligt hb.)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Det är verkligen inte lätt alla gånger, men jag är helsäker på att BÅDA dina barn känner sin mors kärlek! kramar

2010-01-06 @ 19:45:15
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Annah

Så underbart söt han är!



När de blir lite större och mer tåliga är det lättare att få de äldre barnen att hjälpa till och vara delaktiga. Då behöver man inte känna att man ratar någon av dem!



Kram

2010-01-06 @ 20:08:34
URL: http://elsklingen.se
Postat av: Anonym

Åååh plutt i plut så söt han e! Och Mirisen är ju oxå hur söt som helst! När Majas näsa är bättre så kommer vi och hälsar på.

Kram så länge!

2010-01-06 @ 21:21:54
Postat av: Patricia

Visst är det jobbigt känslomässigt! Man vill räcka till för båda! Det gör så ont när Elina vill upp i famnen men det inte går då jag har lillebror! Vill ju inte att Elina ska känna sig utanför. Har mörkt att hon har blivit jättepappig.... inte för att va sån men jag blir lite ledsen över det =(

2010-01-06 @ 21:52:48
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag kan tänka mig att det känns så! Usch det dåliga samveten kommer nog verkligen titta fram när man har två..



Du har iaf två underbart söta små ungar :-) Och han är v'ldigt lik Mira!

Kram

2010-01-07 @ 07:24:27
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

men åhh, grattis till lilla prinsen..:) gud så söööt..



ja, visst är våra små tjejer medvetna alla redan om deras kläder.. :)



ha en underbar kväll, kramkram

2010-01-09 @ 18:06:58
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback