De här med att amma...

2010-01-17 19:25:58 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Mina bröst har en inställd klocka som inte alltid stämmer överrens med lillebrors. Som alldeles nyss tillexempel. Jag sitter här i lugnan ro och tänker på ingeting speciellt o så helt plötsligt känner jag hur brösten blir alldeles varma och stenhårda och en sekund senare så är jag blöt igenom både bh och tröja. Funderar vad det är som gör att de helt plötsligt bestämmer sig för att "tömmas". Kan inte dra mej till minnes att jag ens tänkte på lillebror vid det ögonblicket.

Det här med mat känns som ett återkommande ämne för en nybliven mamma. Äter han tillräckligt? Äter han nog ofta? Nog sällan? Allt man kan göra är att lita till sin instinkt och känsla... eller kanske plocka fram vågen och väga bebisen före och efter amning, som man gjorde på den tiden jag var liten.

Kanske stämmer våra klockor ganska bra ändå för just nu ser jag hur lillebror vaknar och börjar bli lite otålig där han ligger. Bara att plocka fram "dom" antar jag.


Kommentarer
Postat av: Petra

Grattis till lillkillen:)här sitter man och ammar hela dagar:)kram

2010-01-18 @ 09:24:45
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Carolina på JP

Kan vi komma på onsdag eller torsdag förmiddag? Hör av dig! / C

2010-01-18 @ 09:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback