Frukostdejt en helt vanlig onsdag

2010-01-20 12:31:40 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Idag på morgonen har vi haft frukostdejt med L&E. Trevligt som alltid. Livet med barn ser inte alltid ut som livet utan barn. Att det fick bli en frukost dejt isället för en kvällsmacka beror självfallet på barnen och deras sovtider. Det är helt enkelt inte lika lätt att träffas längre på kvällarna när kompisarna också har barn. Någongång ibland tycker jag att det är helt ok att frångå Miras sovrutiner, men oftast är det ju så att vi får tillbaka för det dagen efter och ibland tom dagarna efter.
Perfekt idag då vi alla var lediga på förmiddagen istället. Vi käkade frukost och sen tog jag och Louise med oss alla tre barnen ut på en promenad. En promenad som inte blev den skönaste med tanke på kombinationen snö och dubbelvagn. Skönt var det iaf att komma ut och trevligt var det med sällskap.

Nu ligger båda barnen och sover, maken är på arbetsförmedlingen och jag sitter här och funderar på vad jag ska hitta på.
Mina alternativ är:
1. Sova jag också
2. Plocka fram kläder som ska säljas via tradera
3. Packa för resa till dalarna. (OM det nu blir någon resa denna veckan)
4. Sitta kvar vid datorn
5. Sätta mej i soffan med lillebror i famnen och mysa framför någon dålig såpa.

Tåls att tänka på. Ser dock att det gäller att jag bestämmer mej ganska omgående. Mira vaknar om drygt en timme.


Kommentarer
Postat av: Louise

Tack för idag!! Det får vi verkligen göra om snart ! Kramar

2010-01-20 @ 21:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback