Tålamod...tålamod...

2010-01-29 19:06:44 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Fick just jordens prövning i tålamod.

Det började med att jag satt i telefon med mamma när Mira helt plötsligt slår om från mysiga/snälla/glada Mira till bråkstaken/trötta Mira. Hon rycker av mej glasögonen, skrattar mej rakt i ansiktet och biter mej i benet. Jag avslutar mitt samtal och försöker få lillebror att amma klart så snabbt som möjligt. Självklart är även Theo på knöl humör och vägrar ligga ensam. Finns inget annat val än att bära på gråtande bebis samtidigt som jag försöker underhålla Mira så att hon ska sluta upp med sina dumheter och istället leka med nåt annat.
Efter en stund har jag lyckats distrahera Mira så att hon blir intresserad av Bompa och även Theo lugnar ner sig så att jag kan lägga honom i sängen.

Jag bestämmer dej då för att hänga upp en tvätt. Mira slutar upp med att titta på Tven, kommer istället fram till tvättställningen och river ner alla kläder jag just hängt upp. Jag skäller lite på henne, hänger upp tvätten igen, Theo skriker, jag springer och stoppar i nappen, Mira river ner tvätten, jag skäller, hänger upp tvätten, Theo skriker, Mira river ner tvätt, jag nära bristningsgränsen, försöker distrahera Mira genom att busa med henne istället, hänger upp tvätten, lyckas ta bort Mira från tvätten innan hon river ner den igen, går in i köket och gör välling, Mira välter flaskan, fyller på den igen och in i micron, LÄGGER MIRA I SÄNGEN. PUST!

Nu sitter jag här med två sovandes barn (tror jag iaf) och lugnet har lagt sig i huset. Nu vill jag ha mat!


Arg som ett bi


Kommentarer
Postat av: sofia

känner verkligen igen mig med det vända humöret,o särskillt tvätten,o riktigt hånskratt,ja kan bli galen=)



mattheus har oxå börjat bitas?dock BARA MIG?! förstår inte,tror dom verkligen vill testa gränsen rejält nu eftersom det ja vi som är hemma med barnen?



hoppas ni får en mysig kväll,precis varit på badpalatset med mattheus,så han e redan trött=)



kramar

2010-01-29 @ 19:17:32
Postat av: Carolina

Åh, så jag känner igen mig - ibland önskar man verkligen att man kunde dela sig på 2 - eller varför inte 3?! Hoppas du får en lugn mysig fredagskväll nu iallafall! kram

2010-01-29 @ 19:23:31
URL: http://carolina1979.se
Postat av: sandra

Känns som jag läser om min egen dag! Edvin skrek ganska mycket på eftermiddagen och Alvin roade sig med att rensa skafferiet och kylskåpet som han nu kan öppna! Hoppas du får en lugn kväll! Kram

2010-01-29 @ 19:27:10
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Theodora

Ja, det låter som en dag hemma hos mig. Vissa dagar skulle man ha bläckfiskarmar.. hade varit kanon

2010-01-30 @ 00:22:39
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Kirsi

Hejsan!

Halkade in på din blogg och här kommer jag garanterat titta in fler gånger =)

Vilken fin och mysig blogg du har. Är själv blivande tvåbarnsmamma och Alex kommer då vara 1.5 år =)

Titta gärna in på min blogg, headern ska göras om inom kort =)

Kram och ha en fin dag

2010-01-30 @ 10:20:59
URL: http://fesi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback