Gnälligt i värmen

2010-07-12 09:07:48 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Ja, trött och gnällig är tydligen ett vanligt syndrom vid hett väder. Miras humör höll i sig hela dagen och slutade med att hon var vaken några timmar axtra pga av att hon vägrade sova. Till sist fick mina föräldrar gå ut och gå med henne i vagnen för att hon skulle få chansen att varva ner och komma till ro. Även Theo var gnällig och övertrött igår kväll. Honom fick jag också dra i vagnen till sist.
Det kan inte va lätt att vara barn i den här hettan. Så trött som jag var igår förstår jag att barnen också blev det. Mira är ju inte den som tar det lugnt och sitter stilla heller, hon springer verkligen omkring som en tok hela dagarna.

Idag är våra planer att ta med Mira till en badstrand. Theo får nog va hemma med mina föräldrar men Mira skulle nog behöva komma ut och svalka på sig lite.

Jag ska även försöka bli klar med mina sybeställningar. Måste bara ta mej till en tygaffär och köpa en detalj till dregglisarna. Att sätta sig inne vid symaskinen känns inte så lockande just nu, men till kvälllen kommer det nog att va skönt att få sätta sig inne med något projekt.





Vatten är härligt!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & gravid med lillebror

Här har vi en tjej som vilar/sover hela dagarna. Hon orkar inte som hon brukar normalt.



Idag har dom lovat 29 grader och regn + åska. Även om det är klistrigt i värmen så ser jag fram emot regnet.

2010-07-12 @ 09:25:56
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Max gnällde också mycket under gårdagen! Själv är man ju också lite gnällig i värmen så man kan ju förstå de små =)

2010-07-12 @ 09:59:07
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: sandra

Här är det också rätt gnälligt emellanåt, speciellt på eftermiddagrna. Alvin somnade i soffan nyss och det händer typ aldrig.. Kors i taket, måste vara värmen!

2010-07-12 @ 18:38:02
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback