Kärt återseende och dalaluft

2010-07-09 10:16:46 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Klockan är tio och det är helt tyst i huset. Maken och syrran sitter och ser på en hyrfilm de missade igår kväll, Theo sover, Mira är iväg en sväng med mormor och jag har just sytt färdigt två mössor. Det blev inget sytt för mej igår. Jag klippte ur alla mönster till mössorna och dregglisarna men sen hann jag inte med nåt mera. Jag hade en dag igår då jag enbart ägnade mej åt barnen. Det var så skönt att sitta i en fotölj och se hur Mira nöjt gick omkring och lekte i huset.

Idag ska vi åka en sväng och hälsa på några kära vänner som bott utomlands ett år. Det ska bli så fantastiskt roligt att träffa dem igen. Jag hoppas tjejerna (det är bara en vecka ungefär mellan mira och sigrid) kommer lika bra överens som de gjorde för ett år sedan. Vi ska va ute vid deras sommarstuga och mysa hela dagen/kvällen. Jag hoppas att solen vill hålla sig framme så att vi kanske kan ta ett dopp i sjön och sitta och sola en stund.

Mina barn blir som förvandlade i dalaluften. Theo har nu sovit till åtta två dagar i sträck. Helt fantastiskt med sovmorgon!

Nu ska jag packa våra väskor som vi ska ha med oss idag sen ska jag ta en kopp kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback