Bröllopstalet som fick tårarna att rinna

2010-06-20 08:13:48 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jag vaknade upp av en känsla av att ha varit på fest hela gårdagen och natten. Sanningen är att vi var hemma hela dagen bänkade framför tven. När klockan blev tio orkade jag inte hålla mej vaken längre och missade dräför en hel del höjdpunkter från bröllopsfesten. Det första jag gjorde nu efter frukosten var att sätta mej och titta på klipp från festen.
Gosse, vilket tal prins Daniel höll igår till sin prinsessa Victoria! Tårarna bara sprutade. Roligt att äntligen få höra honom uttala sig också. Det är inte många ord man hört honom säga i intervjuer och annat.
Jag känner mej stolt som svensk en sådan här dag.

Ni kan själva höra talet HÄR


Vår dag idag kommer vi att fördriva tillsammans med våra vänner och fd grannar L&E. Vi planerar att äta på någon trevlig restaurang nere på stan och sedan åka hem till dem och mysa på eftermiddagen. Känns som att det kommer att bli en trevlig dag.

Berättade jag att Mira somnade direkt igår!? Klockan 20.00 sov hon sött. Jag törs inte ens spekulera i vad det beror på. Idag kommer hon inte hinna sova middag alls så det ska bli spännande att se hur kvällen artar sig då.

Ha nu en fantastisk "dagen efter"!

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Jag såg talet igårkväll och sablar vad jag stortjöt. Ungarna bara tittade på mig som om jag var knäpp :)



Matilda har stl 50 i sin mössa om den finns i 52 vet jag inte.



KRAM

2010-06-20 @ 08:51:08
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Sara - Mamma till Max 1,5 år

Talet var underbart! Jag har sett det tre gånger och gråter varje gång =)

2010-06-20 @ 22:30:16
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback