Fredagkvällens funderingar

2010-06-04 20:36:35 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Idag har vi haft ytterligare en härlig dag tillsammans jag och barnen. Solen skiner fortfarande och vi håller på att förgås av värmen här inne i huset. Jag tror att vi har köpt sveriges varmaste sommarhus.
Jag har bränt mej ännu mera idag och är numer röd som en kräfta. Soleksem har jag fått på bröstet också... jag får alltid det på försommaren. Brände mej där en gång för flera år sedan och sen dess kommer det alltid tillbaka de första gångerna jag solar varje år. Så lär av mina misstag och använd STARKT solskydd.

Vi har badat i barnpoolen, hoppat studsmatta, kladdat med vatten och sand, läst, solat och busat hela dagen.

Mira och Theo sover äntligen och det känns skönt att få iaf 2-3 timmar för oss själva innan vi också ska sova. De senaste kvällarna har vi inte fått Mira i säng förrän tidigast 21. Jag har inte varit alltför glad över det.

Det blir nog "cast away" med Tom Hanks ikväll. Var år sedan jag såg den sist.
Just nu sitter jag och sappar mellan Talang och Så ska det låta. Ja, ni märker ju att jag inte har mycket roligt att skriva direkt... dax att hoppa till soffan:)

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Jadu, det borde stå i annonsen att dessa hus blir sjukt varma på sommaren. Iallafall övervåningarna. Vår nedervåning är faktiskt alltid sval. Flera grader svalare faktiskt...

På baksidan får vi skugga av björkarna utefter ån men ni har väl bara skön gassande sol? Ni får komma hit på eftermiddagarna och njuta av ån och vår skugga ;)



See you!Kram Lena

2010-06-04 @ 21:22:22
Postat av: stine - mamma till Wiggo

tackar, kuddarna är jättefina och kommer ifrån dude design!



kramis

2010-06-04 @ 23:03:40
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & väntar nr 2 :)

Jag hade oxå tänkt se den (Har aldrig sett den, hur det nu är möjligt) men när klockan blev 21 så var jag så himla trött att jag la mig. Är den bra? kanske får hyra den itället.

2010-06-05 @ 06:34:33
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Mariam

Ååå så mysigt. Vi kommer gärna och plaskar i poolen, gräver i sandlådan och njuter av en trädgård. Hur har ni det på tisdag? Vi kan nog bara den dagen. :(

2010-06-05 @ 09:25:08
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback