Nostalgi!

2010-06-24 19:50:40 Personligt
» Kommentarer(0) «


Idag var jag och hämtade hem en bumbo som vi ska få låna av en vän. Min kompiskompis som jag hämtade den hos bodde i samma trakter som vi bodde när vi först flyttade till stan. Jag måste säga att det var mycket känslosamt att åka förbi lägenheten där vi tidigare bott. Jag älskade verkligen den lägenheten!

Vi visste nog inte riktigt vad vi gav oss in i när vi flyttade till stan. Det enda jag visste innan vi flyttade var att lägenheten låg ca 5 min från stan. Jag visste inte åt vilket håll eller i vilket område lägenheten låg. Jag hade ingen aning om vi hamnade på ett bra ställe eller ett mindre bra. Det enda jag fastnade för och som fick mej att välja just den lägenheten var att den hade fönster som gick ner till golvet. Det var min dröm, min fantasilägenhet. Jag fick mina fönster och jag fick mitt barbord i köket.


Bild på en 4 år yngre Therese. I bakgrunden vår fina lägenhet.

I dagsläget är det lite andra saker jag tittar på när det gäller boende. Vi har ändrat kraven och förväntningarna. När vi bodde i lägenheten sa vi att vi aldrig skulle kunna flytta till något annat pga att den var helt nybygd och i toppskick. Vi skulle aldrig hitta något lika fint och bra.
Jag kan hålla med om att rent stilmässigt var lägenheten perfekt och jag saknar fortfarande den biten... men när det gåller storlek och den praktiska biten så var den inget att ha från den dagen vi fick barn.


Våra stora fönster. Anledningen till att vi flyttade?:)

Jag är överlycklig över att vi har det här huset. Jag trivs bättre för var dag som går. Det kändes "hemma" från start och jag hoppas att våra barn alltid kommer att se det här huset som deras hem. Huset dom växte upp i.

Visste ni att vi flyttade till stan pga att jag var trött på lantlivet? Visste ni att vi inte hade några jobb när vi flyttade utan chansade och det gick vägen?
Om ni bara visste va glad jag är över att vi verkligen gjorde det. Vi har hittat några av de allra bästa vännerna och det bästa livet för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback