Vad gör man med barn som bits?

2010-06-01 22:00:48 Mira växer & utvecklas
» Kommentarer(0) «


Sitter och ser på ett avsnitt av "The Mentalist". Alltid lika trevligt.

Idag "vann" jag äntligen mot Mira och fick henne att somna i sin säng. Jag satt på en stol utanför hennes rum. I en timme bar jag henne till sängen och sa godnatt varje gång hon smög sig upp. Hon grät inte och hon var inte speciellt arg, bara otroligt envis. Men ikväll var jag snäppet envisare. Imorgon blir det samma visa igen. Nu ska vi få henne att somna i sin säng igen.

Hela dagarna går ut på att sätta gränser och försöka hantera en trotsig tjej. Jag är helt slut på kvällarna när hon lägger sig. Slut på att hålla 100% koll på henne och Theo hela tiden och slut på att säga nej och "slåss" om allt hela tiden.

Idag träffade vi Mariam och grabbarna. Trevligt som vanligt. Tyvärr bet Mira Noah när hon blev arg över att han hade en grej som hon ville ha och efter det var det inte lika roligt längre. Vi lyckades vända Miras tråkiga inställning genom att gå ut och leka istället. Ute fanns det inga leksaker att bråka om.

Är det någon som känner igen sig? Fler tvååringar som vägrar dela med sig av sina leksaker? Någon mer med barn som bits? Vad ska man göra åt det? Jag känner mej helt maktlös. Verkar inte hjälpa vad jag än säger och hur jag än gör.

Jag blir så ledsen av att se vår underbara, glada, fantastiska lilla tjej bitas och göra sina kompisar illa. Jag vet ju att hon egentligen inte menar nåt illa, hon vet bara inte vart hon ska göra av sina känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback