En liten familjeshoppingrunda

2010-03-23 16:42:12 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Det blev en liten titta i affärer tur idag för hela familjen. Vi trotsade regnet och begav oss ut.

Hamnade inne på skopunkten och kom då på att jag skulle mäta Miras fot inför kommande vårköp av skor. Det visade sig då att hennes fot inte växt något på hela vintern. Så de skor och stövlar jag köpt som hon ska ha i vår/sommar kommer att vara alldeles för stora! En bra sak är ju att vi inte behöver oroa oss över att de skor hon använder nu ska ha blivit för små. Men vi kommer ju att få köpa nya skor i mindre storlek och spara mina reafynd till nästa år istället. Hur fort ska fötterna växa egentligen?
När vi mätte Miras fot efter sommaren så hade den växt jätte mycket men nu så har tillväxten helt stannat av.

Jag älskar att skopunkten har köp tre betala för två. Helt fantastiskt när man har barn och behöver nya skor i flera olika varianter varje säsong.


 
En glad liten tjej provar solhatt och solglasögon. Tror att vi alla gick och drömde om sommaren bland alla fina kläder och färger.

Efter vår shopping runda hamnade vi hemma hos Louise och Emil på lunch. Trevligt, trevligt.

Nu har vi fått Mira i säng och förhoppningsvis somnar hon. Theo ligger i sin säng och sover en stund... kommer nog att vakna vilken sekund som helst.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag tror det är precis som med allt annat - de har sina tillväxtperioder, ibland växer de jättemycket och ibland inget alls - precis som med längd och vikt :) kram

2010-03-23 @ 17:32:10
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Emmelie

Du e rolig du, ja drömma om våren kan man ju göra. Här bara snöar det hela tiden, så drygt. Jag trodde också att våren var på G. Vi får fortsätta drömma o hoppas

2010-03-23 @ 19:48:38
URL: http://lillyovi.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Tillväxtperioder... Rätt vad det är är fötterna stora.

Kolla in på Coop Forum, där reade de ut skor för halva reapriset i förrgår iaf.

2010-03-24 @ 09:03:04
URL: http://icapika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback