Nya mössor i fantastiska tyger

2010-03-27 19:02:43 Syhörnan
» Kommentarer(3) «


Eftermiddagen har jag fördrivit med mitt nya tyg som jag fick hem i fredags. Tre mössor lyckades jag få ihop under den stunden jag satt vid symaskinen. Tyvärr lyckades jag få alla i fel storlekar. Två för stora och en för liten. Men nu vet jag till nästa gång jag ska sy en mössa och så har barnen nåt att växa i så länge.


Theo fick prova mössa sovandes

 
Uppvikt kant på den till vänster och nervikt fluffig modell till höger.


(Så här kan man se ut på kläderna när man hjälpt pappa att diska)



Det har verkligen varit en lugn dag här hemma... men man behöver sådana ibland också. Om en stund ska vi lägga Mira och väcka Theo. Vår lille gullgroda skulle verkligen kunna sova hela dagarna. Han vill aldrig vara vaken. Jag har iaf börjat försöka hålla honom uppe en stund mellan sovpassen så att han ska kunna sova hela nätterna istället. Nu när Maken börjar jobba nästa vecka så gäller det att få in lite rutiner igen. Speciellt på Theo.

Ni med bebisar, när fick ni in rutiner på de små? Jag menar i första hand sov och mat rutiner. Theo äter var 3-4 timme men han sover väldigt olika under en dag.


Kommentarer
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Vilka fina mössor du sytt ;)



ha en kanon dag :)

2010-03-29 @ 11:14:37
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Försökte skriva kommentar igår men det gick inte så vi gör det nu. Fantastiska mössor, kan du inte skicka en kopia på mönster till mig samt VAR har du beställt tygerna? Kram!

2010-03-29 @ 13:55:47
URL: http://lillyovi.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Hallå Igen :)

Yeees älskar allt som har med Bambi att göra :)

sen heter min yngsta dotter just Bambi :)



ha en fin dag kram

2010-03-29 @ 14:04:48
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback