Duktiga barnen

2010-03-18 09:03:05 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Nu sitter jag här glad och stolt över mina fina barn.

Theo sov från klockan 21.30 till klockan 4 i natt utan mat! Han ligger fortfarande och sover lilla prinsen. Det finns ingen som blir gladare än just jag om han börjar lägga sig tidigare och ändå sover så pass länge innan första amning.

Imorse när jag kom upp kom Mira in i köket där jag satt och åt frukost sen sa hon "Blä" och pekade på rumpan vilket betyder att hon har bajsat. Jag frågade henne om hon bajsat eller om hon ville sitta på pottan. Inget hade hänt än så jag skyndade att sätta henne på pottan. Perfekt tajming blev det så nu har hon för första gången bajsat på pottan. Hon springer omkring här stolt som en tupp och skriker "Blä, blä, blä".

Idag hade vi en frukostdate inplanerad men den blev inställd så förmiddagen ser ut att bli ganska händelsetom. Jag skulle kunna gå till öppna förskolan, men då måste jag göra mej klar på 30 min och det vet jag inte om jag orkar.
Kanske får ta tag i den där tvätten som hänger som ett tungt moln över mej. Igår lyckades jag komma på ursäkter hela dagen till att inte göra något åt den.

En promenadkompis vore inte helt fel. Jag vill ut.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad duktig Mira är som redan säger till när det är dags för bajs =)

2010-03-18 @ 09:51:45
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej!

Jag skulle vilja tipsa om de pågående tävlingar jag har inne hos mig - det finns något för alla. :-)

* Presentkort på 400 kr i en butik som har både heminredning och barnkläder

* Barnkalasprodukter för 250 kr

* Valfri namntagg med kedja



Kika gärna in och var med du också! Ha en fortsatt fin dag. Kram Carolina

2010-03-18 @ 10:34:56
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Filippa - mamma till Liam

Ja verkligen, köpte hur mycket som helst när man jobbade! Nu blir det lite mindra annars går man i det hela tiden. Farligt :) kram

2010-03-18 @ 15:18:12
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du gjorde rätt som snabbade dig och kom till Öppna fsk :)



2010-03-18 @ 15:52:15
Postat av: Annah

Och jag har inte gjort något idag... men så är jag sjuk också och har haft feber hela dagen... :(

2010-03-18 @ 19:54:36
URL: http://elsklingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback