Vår resa mot Öppna förskolan

2010-03-08 12:15:01 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Natten i nya sängen gick väl sådär. Jag vaknade klockan fem av att Mira gallskrek. Jag gick in och hämtade flaskan som låg i hennes säng sen buffade jag på Maken och bad honom ge Mira en flaska så att hon ska kunna somna om. Får då reda på att hon redan fått flaska, hon hade nämligen vaknat både klockan tre och fyra! Istället för flaska fick maken då gå upp och sätta sig med henne i soffan en stund. Då somnade hon i hans knä och det var bara att lyfta över henne till sängen igen. En halvtimme senare var hon pigg och ville upp. Stackars maken fick palla sig upp med henne. Jag vet inte om det beror på nya sängen att hon vaknade massa i natt eller om det bara var en dålig natt helt enkelt. Ska bli spännande att se hur natten till imorgon blir.
Theo däremot sov hur bra som helst inatt och ammade bara en sväng klockan fem.

Med den natten i bakgrunden så bestämde jag mej för att gå till Öppnis idag. Jag slängde barnen i bilen och åkte ner på stan. När jag kom dit upp ser jag på dörren en lapp som säger att det är öppet tisdagar och onsdagar. Skit också, jag hade tagit fel på dag. Bara att kasta barnen i bilen igen och åka hem. Påväg hem kommer jag på att jag kanske ska testa Öppnis som ligger uppe vid oss. Har aldrig varit där innan så jag blev lite nervös. Jag tycker alltid det är lite jobbigt att komma till nya ställen där man inte känner en kotte.
Det var massor av barn där och Mira fann sig till rätta direkt. Inte en endaste gång kollade på mej under de timmarna vi var där. Definitivt en keeper.

En liten bild på barnen när vi gick hem från Öppnis
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback