Snart två år!

2010-05-26 14:57:54 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «




Idag har vi varit en sväng ner på stan jag och barnen. Kylskåpet var i stort behov av att fyllas på och jag hade "gå på stan abstinens". Det var trevlig att gå en liten runda även om vi inte fick nåt shoppat...ja förutom mat då som vi shoppade massor av:)

Imorgon fyller vår lilla Sessa 2 år! Jag ska fördriva kvällen med att slå in paket och förbereda enför en mysig dag imorgon.

I helgen är det marknad här i stan. Kanske Mira vill fira födelsedagen med att åka lite karusell. Om det finns någon karusell som är 2 års vänlig. På söndag blir det kalas för henne här hemma med några av hennes kompisar. Ska bli roligt att ställa till med lite barnkalas även om jag börjar känna mej lite matt på allt planerande nu efter barnvälsignelsen. Om en vecka får jag pusta ut och bara vara ett tag.

Någon som har nåt tips på gott och bra barnfika man kan baka?

Medans jag ändå ställer frågor... Någon som vet när sommaren kommer på riktigt?




Kommentarer
Postat av: Ida Fridalius

Chokladbollsspindlar med kolasnören som ben och nonstop som ögon, gott och läskigt!

2010-05-26 @ 15:39:37
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & väntar nr 2 :)

Vi gjorde våffeltårta. 5 våfflor med olika fruktpure mellan så fick barnen 1 hjärta var. Det hade vi som alternativ ifall att föräldrarna inte ville att barnen skulle bli höga på socker :)



annars är ju cupcakes (stavas det så??) en hitt.



Hoppas du förstår vad jag menar, Känns som om jag har sockervadd i skallen efter denna dag :)

2010-05-26 @ 16:21:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Som sagt chokladbollar går alltid hem samt minimummfinns med chokladfrosting. Sen är ju glasståg en hit hos småbarnnen har jag förstått=)

lycka till!

2010-05-26 @ 20:48:21
Postat av: sara&sigge

Vi hade pannkakstårta. Det blir ju lite mellis-aktigt. =) Hoppas ni får det lite lugnt efter allt kalasande.. det tar på krafterna. Kram!

2010-05-27 @ 08:33:21
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback