Pottränad och redo för det blöjfria livet

2010-11-23 22:08:17 Mira växer & utvecklas
» Kommentarer(6) «




Stoltaste och gladaste tjejen på pottan

En vecka har gått sedan vi började potträna Mira. Innan dess hade hon aldrig kissat på pottan, inte en endaste liten gång.

Första dagen lyckas jag få henne att kissa i pottan och sedan dess har vi haft kanske 2-3 kissblöjor. Hon har mestadels gått utan blöja, förutom de gånger vi varit ut eller borta någonstans. De första dagarna bad hon ibland om att få ha blöja på sig, men hon gjorde inget i den. De senaste två dagarna har hon inte haft blöja alls när vi varit hemma.

Nu säger hon till själv när hon vill kissa. De gånger jag frågar säger hon oftast nej. Hon vill bestämma själv när hon ska gå och hon vill sitta ensam på toaletten tills "det är färdigt".

Jag skulle vilja säga att hon är nästintill blöjfri nu. Kanske kommer det något bakslag eller så fortsätter det så här bra. Det enda jag vet är att jag aldrig hade kunnat drömma om att det skulle gå så här smidigt. Jag är så stolt över min envisa tjej och jag har insett att envishet är en egenskap att vara stolt över.

Tack för alla era råd efter vägen.

Nu återstår bara att bestämma vad jag ska göra för pengarna som blir över varje månad när vi bara behöver köpa blöjor till Theo framöver... en nyårsstrass till mej kanske???;)

Kommentarer
Postat av: Smulan

Så duktig hon är! Men de säger ju att tjejer ska ha lättare för det där ;) Så fina rummen blev, jättemysiga =)

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Åh va hon är duktig! Trodde aldrig man kunde potträna så fort! :)



Jätte mysiga rum fick dom båda två :)

2010-11-24 @ 00:16:56
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Mariam

Ja, visst är det skönt med en blöjunge mindre. Hemma känns det helt befirande att inte hålla på och krångla och lyfta och bajs...



Hur har hon det med blöja på natten och ute? Är hon helt blöjfri eller blöjfri hemma?

2010-11-24 @ 08:07:27
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: marlene

Va duktig hon är Mira! vi härmade er och kör på samma grej här hemma nu med potträning. Fungerar ganska bra än så länge.



Va fint Miras nya rum blev!! verkligen jätte bra!!

Fick du mitt sms föresten om en mössa?

KRAM

2010-11-24 @ 09:18:53
URL: http://lillyjohn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att det går så bra!! Alvin har aldrig behövt blöjor sedan Edvin föddes och det har varit väldigt skönt. Svindyrt med blöjor!! Kram

2010-11-24 @ 14:38:39
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Tova

Vad skönt att det går bra med avvänjningen! Åh vilken befrielse när man kommer slippa köpa blöjor sen... hehe :)



Så stor hon blivit förresten, sötnosen!

2010-11-24 @ 14:44:02
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback