Torsdag eftermiddag

2010-10-28 16:59:42 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Om kanske en kvart eller åtminstone max 40 min beroende på vilken buss maken hann med idag så är vi inte längre ensamma jag och barnen. Det ska bli så otroligt skönt med lite avlastning. Jag ska tom "få" åka iväg och handla lite (mat alltså).

Theo har just somnat, inte lika varm som tidigare men lika gnällig. Han tar sig jätte mycket om öronen. Tänk om det är öroninflammation han åkt på? Kanske bäst att åka till vc med honom imorgon för en koll om det är så att febern hänger kvar.

Mira fick nyss en tidig julklapp av mej. Jag hade beställt en dvd via enjoy och den kom i lådan idag. Ganska lägligt med tanke på sjukdom och elände. Den sitter nu i videon med en liten tjej i soffan mumsandes på en smörgås. Sen mellis idag. Allt för att undvika att få lov att laga mat med två griniga barn. På tal om mat så har jag inte fått i theo nåt annat än välling idag. Känns inte jätte bra, men det är ju mat iaf... och vätska.

Känner mej hängig jag med, men man blir väl kanske det av att sitta inne och torka snor en hel dag.
Ledsen att jag gnäller så fruktansvärt. Det är inte mej det är mest synd om, det är barnen och framförallt Theo. Vi överlevde dagen tack o lov... nu är det bara natten kvar.

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Åk in med det samma till vc. Ellen tog sig också för öronen o emma åkte in o fick penecelin direkt. Hon trodde d var vanlig förkylning men bvc såg lite allvarligare på saken. Tydligen får bara barn under ett år penecelin. Kram

2010-10-28 @ 17:15:13
Postat av: Annika - Vildes mamma

Åååh, vad jag känner igen mig sen förra helgen i stackars Theos lilla elände... Vilde hade förvisso inte problemen med öronen. Men klänget hela dagarna, inte alls intresserad av att äta så vi körde också mer välling och jag tyckte det kändes helt OK, jag menar det måste ju vara bättre att de får i sig välling än inget alls. Det är ju inget man gör till vardags utan bara tillfälligt. Och så sovandet...sambon jobbade natt så jag var själv med honom och efter första eländiga natten så kände jag att jag skulle gå o lägga mig klockan åtta på kvällen för jag var så slut... Vad hände då, Vilde vaknade ganska så exakt när jag gick o la mig och sen var det bara vaggande och sjungande och klappande resten av natten fram till fyra på morgonen. Han sov mellan 10-30 minuter åt gången och därimellan var han otröstlig. Sover heller ALDRIG i vår säng annars (han trivs bäst i sin egen helt enkelt) men det fanns inget alternativ så från och till satt han upp och sov lutad mot mig och de gångerna han låg ner så sprallade han runt så att han tog upp hela sängen, m.a.o. fick jag inte ens sovit de korta stunderna han vilade, kändes mest att jag fick ligga i någon konstig ställning hela tiden (typ kombo av banan/korkskruv eller nåt...) halvt hängandes utanför sängen. Nu sover han gott i sin egen säng igen och äter och är pigg o glad så hoppas verkligen att Theo oxå kryar på sig fort (och hoppas att det inte är öroninflammation...) Hang in there!!

2010-10-29 @ 07:42:51
URL: http://leovilde.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback