Middagsbjudning i hemmet kontra date på Max

2010-10-24 19:52:59 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Idag har vi sagt hejdå till mina föräldrar som åkt hem till dalarna igen. Mira ville följa med dem hem igen men efter lite övertalande fick jag henne att godkänna min mutning i form av en clementin och att hon skulle få klippa lite om hon stannade hemma med mamma istället.

Ikväll har vi haft en snabbdate på Max med våra fd grannar och vänner. Alltid mysigt att träffas trots att det blev en kort sväng med trötta barn. Vi kom just hem och har nu försökt att lägga barnen. Theo verkar ha somnat redan men Mira är det värre med. Hon har nämligen börjat ställa massa krav när hon ska sova. tex: "Mamma, mjölk", "Mira ha nallen!", "Mira upp", Mira inte ha den här pyjamasen", "Mira inte ha sova"... ja kraven är många och det tar x antal vändor in och ut till hennes sovrum innan hon till sist somnar. Att dissa henne och låta henne ligga och ropa funkar inte alls. Antingen kommer hon upp själv eller så skriker hon så våra hjärtan går sönder.

Ikväll ska jag och maken ha en myskväll på tu man hand. Ja det vill säga om vi får Mira att somna snart. Det blir film och popcorn. Mysigt va!?:)

Hoppas du haft en mysig helg och att du är utvilad och laddad inför en ny vecka med start imorgon.

 

Igår vid samm tid: Theo busar med moster och Mira bjöd på sitt falskaste smile ever.



Vårt bort igår stod dukat med förrätten. Jag bjöd familjen på trerätters och vi startade med ett par GI-muffins med bacon och ostsmak.
Till varmrätt blev det currykryddad kassler och potatisgratäng.
Efterrätten bestod av varma frukter och bär med choklad på. (kryddat med grädde och glass)
Visst låter det smaskigt? Det var det iaf!

Kommentarer
Postat av: sara - mamma till wilda

Va mysigt det såg ut.



Då ska jag absolut kika in. Säkert hur fint som helst

2010-10-24 @ 21:12:59
URL: shttp://saratilling.devote.se
Postat av: Sara - Mamma till Max 2 år

va fint ni har det hemma! skulle gärna vilja se fler bilder från ert hus =)

2010-10-25 @ 20:00:57
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback