Helgen i ord

2011-04-10 07:35:53 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




Mira älskar att måla och gör det ofta. Igår gjorde vi påskteckningar, men de kan jag inte visa riktigt än eftersom de ska skickas till några utvalda. Lite trist om jag visar påskteckningarna innan de fått dem.

Om någon timme ska vi åka till Mariam och hennes två grabbar. Ska bli roligt att träffas då det sker alltför sällan nuförtiden. Inte lätt att få ihop tid att träffa vänner nu när man jobbar. Man vill ju inte vara osocial men det är verkligen svårt att hålla kontakt med alla just nu.

Igår hade vi en mysig dag tillsammans med barnens två farbröder. Äldsta farbror Tomas kom på besök ända från Uppsala. Theo grät ungefär som han brukar när jag lämnar honom på dagis då de åkte hem igen. En timme innan barnen skulle sova kom min syster och höll mej sällskap. Vi var ute och njöt i solen. (Se förra inlägget)
Kvällen fördrev jag i soffan i min ensamhet. Maken var på fotbollsmatch och sedan hem till sin bror.

Nu ska vi käka frukost och sedan dax att göra sig iordning för dagen.

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Max 2,5 år

jag håller me om att det är svårt att hålla kontakten med vänner när man jobbar.

2011-04-10 @ 13:14:09
URL: http://sarasrum.blogg.se/
Postat av: Mariam

Även om det är svårare att få ihop en tid nu när du också jobbar känns det faktiskt skönt att vi har ungefär lika lite tid att träffas. Det är lättare att förstå när den andra faktiskt inte kan.



Hade jättetrevligt idag och ville inte alls att ni skulle åka hem.

2011-04-10 @ 14:19:34
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback