Ris och ros

2011-04-20 12:15:59 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Jag trodde att 3 timmar skulle räcka långt när det gäller städning. Som vanligt när jag ska storstäda så börjar jag överallt på samma gång. Sorterar, flyttar saker, möblerar om och plockar hit och dit. Helt plöstligt är det kväll och det ser lika stökigt ut som innan och det enda som är fint är inuti alla skåp. Just nu ligger det soppåsar över hela golvet, tidningssortering, vinterkläder som ska in i skåp m.m m.m. Klockan är över tolv och jag måste äta för att sedan hinna iväg och hämta mina troll.

Hur ska jag nu få det fint till imorgon? Hoppas barnen är snälla och hjälper mej städa mer i eftermiddag. Lyx var det iaf att få städa utan att ha någon som drar i ens ben och vill att man ska sitta still och leka istället.

Måste också få ge en eloge till försäkringskassan idag (trodde aldrig jag skulle säga något sådant). Dom räddade min påsk genom att ringa mej personligen och reda ut ett och annat istället för att skicka brev fram och tillbaka med 6 veckors väntetid mellan varje brev. Tack fk. Nu kan vi köpa mat även nästa månad.

Dagens ros går alltså till försäkringskassan
Dagens ris går till mej själv som valde att städa på fel sätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback