Vårstädning

2011-04-19 08:15:19 Mitt mammaliv
» Kommentarer(7) «


Idag ska barnen på förskolan en sväng även om jag inte jobbar. Eftersom jag bara jobbar halvtid och oftast helger, så får barnen gå lite mera på förskolan (upp till 15 timmar) även de veckor jag inte jobbar så mycket på vardagarna. Jag är verkligen tacksam att de får gå lite mera, då det annars skulle bli alltför sällan för dem. Speciellt med tanke på att det fortfarande går sådär för Theo de dagar han är där. Han sover bättre och bättre och äter bra men han gråter från och till under dagen och ropar efter mamma. Sist jag lämnade honom hade jag lust att gå tillbaka och ta med mej grabben hem igen. Mitt hjärta går i tusen bitar varje gång.

Jag ska vårstäda huset de timmar jag är ensam hemma. Inte så skönt och lyxigt direkt, men oerhört behövligt.

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Det gör så ont i mammhjärtat när ens barn gråter efter en .. vi har varit väldigt skonad från sånt när det gäller Edvin. Hoppas att det kommer att vara lika enkelt med Tore.



svar: Det kanske är en utvecklingsfas. Det har jag inte ens tänkt på. Edvin har ju varit en morgonpigg unge som somnat runt 7 varje kväll .. och ja .. tore är inte likadan ;) Hoppas att det är något som är övergående, för lite egentid på kvällen är skönt.



Kram

2011-04-19 @ 08:59:15
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Urs vad jobbigtd et måste vara att lämna Theo så där. Jag har inte upplevt det med Flisan men en känsla av att det inte kommer att gå lika smidigt med Alexander.



Lyxigt att få städa utan barnen. Dom har ju tendensen att "hjälpa" till :)

2011-04-19 @ 09:10:25
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Det är verkligen jobbigt lämna när de blir så ledsna. Min lilla tjej som är född samma månad som din Theo har blivit jätteledsen sen hon började i januari, nu börjar det äntligen släppa lite, hon gråter iaf inte, men visar ändå att det är jobbigt lämna mig.

Men sen måste jag störa mig på att dina barn får gå, när min lilla tjej inte får göra det. Blir så trött, vi bor i samma kommun, men ändå är det olika beroende på vilken förskola man går på. Jag har en arbetskamrat, hon får också ha sitt barn upp till 15 timmar. Men jag får absolut inte ha det, det är bara när jag jobbar hon får vara där. Det blir jättelite vissa veckor och långa uppehåll, men det är tvärnej.

2011-04-19 @ 09:30:52
Postat av: Therese - Mirasmamma

Va tråkigt Ulrika att du inte får ha din tjej upp till 15 timmar även om du inte jobbar. Håller med dej om att det borde vara samma i hela kommunen. Men som du säger så är det nog tyvärr så att det är upp till varje förskola och dess personal hur de vill göra med den saken.



Skönt att höra att det börjar gå bättre för din tjej, då kanske det finns hopp om att det kommer att gå bättre för Theo också framöver.

2011-04-19 @ 09:51:48
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja, det får vi hoppas. Blir han glad efter ett tag?



Ja, men det är så störande att det är olika, jag pratade tom biträdande rektorn, och han ansökte om mera tid för henne hos förvaltningen. Det är helt nej. Dumt, 15 timmar är ju ingenting egentligen.

2011-04-19 @ 10:57:16
Postat av: Therese - Mirasmamma

Ja, han blir glad efter en stund. Men under hela tiden han är där så kommer han på sig titt som tätt att inte mamma och pappa är i närheten och så gråter han och kryper upp i knät på fröknarna. Det är väl just den delen som är jobbigast. Om jag viste att han bara grät när jag lämnade... men han är småledsen under hela dagen.

2011-04-19 @ 12:11:18
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Schysst sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-05-10 @ 21:27:05
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback