Läkarbesök och dagisfunderingar

2011-08-23 10:36:47 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «




Läkarbesöket gick väl sådär. Han höll med om att det är migrän jag drabbats av och jag fick utskrivet starkare migräntabletter. Tyvärr visade det sig att apoteket inte hade tabletterna hemma så jag får vackert vänta ytterligare en dag på lindring. Inte så roligt att bli sjuk på landsbygden med andra ord.
Nu hoppas jag att tabletterna hjälper mig under morgondagen och att jag sedan blir av med detta jobbiga.
Vad det beror på att jag fått sådan migrän just nu kan ha flera faktorer. Själv gissar jag på att stress är en huvudfaktor. Typiskt att bli sjuk när man slappnar av och är ledig några dagar.

Idag skiner iaf solen och jag hoppas jag klarar av att sitta ute en stund iaf. Tyvärr är jag jätte ljuskänslig och huvudvärken blir betydligt värre bara jag närmar mig solen.

Barnen är just nu ute och leker. Mamma (som jobbar som dagbarnvårdare) har fyra barn idag så Mira njuter för fullt av sina kompisar. Jag tror att det kommer att bli riktigt bra med förskola nästa vecka. Mira har nog saknat att ha massa barn runtomkring sig. Själv håller jag tummarna att allt går bra trots att de börjar på olika avdelningar nu i höst. Hoppas innerligt att de inte faller tillbaka i gamla spår och gråter varje dag jag lämnar.

Hoppas ni har en toppen dag i solen.

Kommentarer
Postat av: Saras, Tuvas och lilla oktoberräkans liv

Ursch, jobbigt med migrän... Jag vet hur det är. Min kommer som ett brev på posten om jag är trött och slutkörd. När Tuva var liten och sov katastrofalt så hade jag migrän nästan varje dag. Inge kul alls! Men för mig hjälper det rätt bra med Ipren så jag har aldrig sökt något annat för det. Hoppas det går över iallafall!



Svar: Mattan har vi köpt på Coop faktiskt, hon fick den när hon fyllde 2 år. :-)

2011-08-23 @ 20:41:41
URL: http://www.sarasliv.se/
Postat av: Mariam

Usch jag hoppas verkligen du blir bättre snart. Du får säga till om du inte orkar på söndag. Det har jag full förståelse för, även om vi jättegärna träffar er.

2011-08-24 @ 15:06:46
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback