Motströms

2011-08-29 10:34:25 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Jösses vilken morgon. Nu sitter jag här med sprängande huvudvärk och vet inte riktigt hur jag ska orka projektet "klä på barnen och få iväg dem till förskolan". Min "belöning" när jag väl klarat det projeketet är att jag får 5 timmar för mig själv här hemma sedan. Jag är som ni kanske förstår sjukskriven idag med. Ska på läkarbesök i eftermiddag och hoppas så innerligt att jag kan få en medicin som hjälper. Jag blir tokig av att må såhär. Igår mådde jag aningens bättre under dagen men fick sedan ett anfall igen på eftermiddagen. När jag sedan gick och lade mig på kvällen dunkade det så jag trodde jag aldrig skulle somna. Jag skulle väl kanske kalla det på bättringsvägen men med några mil kvar.

Första gången tror jag som jag är hemma och sjuk medans barnen är på förskola. Ska verkligen passa på att sova ostört någon/några timmar. Bara ta det lugnt och hoppas på tillfrisknande till imorgon.

Tyvärr är det inte bara huvudvärken som gjort morgonen jobbig. Även barnen har varit på sitt sämsta humör. Mira har längtat till förskolan (vilket är positivt) och gått och tjatat konstant "ska vi åka snart" (vilket är negativt när man har huvudvärk). Theo vaknade för tidigt och har varit trött och grinig hela morgonen. Eftersom barnen varit otåliga och trötta så har de bråkat om precis allt. Varje liten leksak har de slitit och bråkat om.

Ja...ibland är det bara så här. Ta ett djupt andetag och dyk genom vågen.

Kommentarer
Postat av: CiliaH

Hoppas verkligen att du får hjälp! Det är ju hemskt att du har det så här.



KRAM

2011-08-29 @ 11:46:50
URL: http://ugglehuset.se
Postat av: Anonym

Krya på dig!

2011-08-29 @ 12:20:27
Postat av: Saras, Tuvas och lilla oktoberräkans liv

Ursch, stackare! Hoppas att du fick iväg barnen påklädda och att du nu är hemma och vilar i lugn och ro. Huvudet behöver nog det.



Krya på dig!

2011-08-29 @ 13:16:03
URL: http://www.sarasliv.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Barnen har en speciell sensor som snappar upp om man mår dåligt!



Hoppas du får en medicin som hjälper!

2011-08-29 @ 14:40:02
URL: http://www.tokmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback