Pepparkaksbak

2011-12-10 13:45:57 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Vilken supermysig förmiddag vi haft!

Barnen gav oss sovmorgon till klockan åtta, vilket inte skett på hur länge som helst. Sedan mös vi i sängen och låg och drog oss en stund innan frukosten. Efter frukosten bakade vi pepparkakor som vi sedan smakade på tillsammans med en kopp kaffe. Mums!

Nu har vi just ätit lunch och jag njuter av ett lugnt hus. Theo sover en stund och Mira hör man lite ljud från då hon ligger på golvet i lekrummet och bygger med lego. Maken har just åkt iväg på en liten shoppingtur. Jag sitter och väntar på att vi ska få besök av Mariam och grabbarna.

Detta blev helt enkelt en så skön lördag som jag tänkt mig. Jag är ledig två dagar nu framöver innan julledigheten så det gäller att njuta av de få timmar som är lediga. Nästa vecka blir det hårdkörning på jobbet. Veckan innan jul är sådär skönt hysterisk som bara den kan bli. Jag älskar stämningen på jobbet. Då vi står fem-sex personal och trängs på en kvadratmeter och massa kunder runtomkring oss. Fikarasterna med lussebullar och pepparkakor och allt annat som hör till. Nu håller jag bara tummarna att mitt huvud fixar de här två veckorna och att jag slipper bli liggandes efter jul som jag blev under semestern i somras. Jag har lärt mig en del om stress den här hösten och jag hoppas att jag kan vända mina kunskaper till något positivt.

<bild kommer senare>

Kommentarer
Postat av: Mariam

Det var väldigt väldigt trevligt att få komma på besök en stund. Mins barn stortrivdes och likså jag. Såret ser ännu bättre ut idag sÅ vad det än är läker det superfint.

2011-12-11 @ 07:52:11
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Mariam

lol! Jag vet, jag vet. Tur att det är julbord på onsdag. :)

2011-12-11 @ 11:03:00
URL: http://mammamariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback